کد خبر: ۳۳۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
وزیر خارجه امریکا امروز یکشنبه گفته دولت این کشور «بدون پیش‌شرط» آماده گفت‌وگو با ایران است.

به گزارش آوای نشاط، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا که پیش از 12 شرط برای گفت‌وگو با ایران تعیین کرده بود امروز یکشنبه گفته دولت این کشور «بدون پیش‌شرط» آماده گفت‌وگو با ایران است. وی علی‌رغم این گفته که کارزار فشار علیه ایران ادامه دارد.

پامپئو، اردیبهشت‌ماه سال گذشته بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام 12 شرط برای عقد توافق جدید با ایران تعیین کرده بود. توقف برنامه هسته‌ای و برنامه غنی‌سازی، توقف برنامه موشکی و محدود شدن فعالیت‌های منطقه‌ای جزو شرایط وزیر خارجه آمریکا در آن زمان بود.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا اردیبهشت‌ماه سال گذشته کشورش را از «برجام» که یک توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد است خارج کرد و تحریم‌های متوقف‌شده به موجب این توافق را از سر گرفت.

اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در حالی صورت می‌گرفت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به عنوان تنها نهاد ناظر بر اجرای تعهدات ایران ذیل برجام، در گزارش‌های پیاپی پایبندی ایران به مفاد توافق هسته‌ای را تأیید کرده بود. آژانس، بعد از خروج آمریکا هم همواره در گزارش‌های فصلی خود اجرای تعهدات هسته‌ای توسط ایران را تأیید کرده است.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: