کد خبر: ۳۳۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶
نتایج یک بررسی بیانگر آن است که اپ‌های iOS داده‌های شخصی کاربران را با اهداف تبلیغاتی و بازاریابی جمع آوری می‌کنند.

به گزارش آوای نشاط به نقل از وال‌استریت ژورنال، اپل همیشه مدعی است که برخلاف کمپانی‌های دیگر کاربرانش را به چشم یک محصول در نظر نگرفته و اطلاعات آنها را به حراج نمی‌گذارد؛ ولی گزارش‌های منتشر شده حکایت از جریان دیگری دارد.

 

یکی از کارکنان «وال استریت ژورنال» (WSJ) پس از اینکه متوجه شد اپلیکیشنی که اصلا فکرش نمی‌کرد (Curious World) اطلاعات فرزندش را جمع آوری و به فیس‌بوک ارسال می‌کند، تصمیم گرفت تحقیقی را در این مورد صورت دهد.

 

او با همکاری یکی از دیگر از کارکنان WSJ هشتاد اپلیکیشن ارائه شده در بخش Apps We Love اپ استور را تجزیه و تحلیل کردند. یافته‌های آنها حاکی از این است که ۷۹ مورد از آنها داده‌های شخصی کاربران را با اهداف تبلیغاتی و بازاریابی جمع آوری می‌کنند.

 

این داده‌ها توسط رهگیرهای شاخص ثالث جمع آوری و به شرکت‌هایی نظیر فیس‌بوک و گوگل ارسال می‌شوند. با این حال برخی منابع نزدیک به اپل مدعی شده‌اند که تیم کوک طی کنفرانس WWDC روز دوشنبه، از اعمال محدودیت بر این رهگیرها در اپ‌های ویژه کودکان خبر خواهد داد.

 

واشنگتن پست نیز در گزارشی جدید همین مشکل را از زاویه‌ای دیگر بررسی کرده است. این نشریه با همکاری شرکت Disconnect داده‌های ارسالی یک آیفون را طی یک هفته زیر نظر گرفته‌اند که حاکی از فعالیت ۵۴۰۰ رهگیر طی این بازه زمانی بوده است.

 

این رهگیرها طی یک ماه ۱.۵ گیگابایت داده را به سرورهای دیگر ارسال کرده‌اند که در برخی موارد شامل مکان و شماره تماس کاربر بوده‌اند. براساس این گزارش بسیاری از رهگیرها طی شب و هنگامی که گوشی مورد استفاده نیست، به ارسال داده می‌پردازند.

منبع: فارس
برچسب ها: iOS ، جاسوسی ، نشاط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: