کد خبر: ۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش با بیان اینکه هنوز برای کنکور ۹۸ تصمیمی گرفته نشده است، گفت: ما قانونی به اسم حذف کنکور در کشور نداریم و اصلا این موضوع مطرح نیست.

به گزارش «آوای نشاط»، عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرروش درباره آخرین خبرها از کنکور ۹۸ گفت: هنوز برای کنکور ۹۸ تصمیمی گرفته نشده است. البته جلسه ای قرار است برگزار شود در کارگروه سنجش و پذیرش دانشجو که بعد از آن نتیجه به شورای اصلی سنجش و پذیرش می رود و درباره کنکور ۹۸ تصمیم گیری می شود.

وی درباره آمادگی ها برای حذف کنکور و اینکه آیا زمانی این اتفاق رخ می دهد بیان کرد: ما قانونی به اسم حذف کنکور در کشور نداریم و اصلا این موضوع مطرح نیست. این بحث رسانه ها درباره حذف کنکور کمی انحراف دارد. ما بحثمان درباره سهمی است که نمره نهایی و سوابق تحصیلی و نمره کنکور در کنار هم باید داشته باشند.

 رئیس مرکز سنجش تصریح کرد: من فکر می کنم برای برخی رشته محل ها و صندلی های دانشگاه به جز نمره امتحان نهایی باید روش دیگری برای پذیرش باشد که ما کنکور را داریم.

عمادی همچنین درباره میزان سلامت نمرات امتحان نهایی نیز اظهار کرد: نمره ها بلافاصله بعد از تصحیح وارد سامانه می شود و هیچ نمره ای قابل دستکاری نیست. روی برگه ها هم نمی تواند تخلفی صورت بگیرد چرا که سربرگ ها کنده می شود. ضمن اینکه اگر مصححی اشتباهی کرده باشد در تصحیح دوم آن مساله رفع می شود.

وی در پاسخ به این سوال که برای طراحی امتحانات نهایی با توجه به گستردگی کشور و برخوردار بودن و برخوردار نبودن برخی شهرها و روستاها از امکانات کافی، چگونه عمل می شود که عدالت رعایت شود، گفت: طراحان سوال امتحان نهایی میانگینی از یادگیری دانش آموزان را ملاک قرار می دهند. برای همین است که در برخی جاها میانگین نمرات ۱۷ است و در برخی جاها زیر ده هم می رسد. بنابراین سوالات در حد متوسط یادگیری کشوری است.

رئیس مرکز سنجش همچنین در پاسخ به این پرسش که چگونه این میانگین به دست می آید نیز بیان کرد: طراحان سوالات امتحان نهایی انسان های مجربی هستند که ۱۵ سوال است محتوای آن کتاب را درس می دهند و با اصول طراحی سوال نیز آشنا هستند. ببینید طراحی سوال های کنکور چون خود کنکور غربالگر است برای یک مسابقه طراحی می شود و رقابت در نظر گرفته می شود. اما ماهیت طراحی سوال امتحان نهایی فرق دارد و میانگین یادگیری دانش آموزان کشور سنجیده می شود و ملاک کتاب است.

انتهای پیام/

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: