کد خبر: ۳۳۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره تایید یا تکذیب خبر «خودداری مسکو از فروش سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ به ایران»، خواستار برخورد محتاطانه با انتشار چنین اخباری از سوی رسانه‌های غربی شد.

به گزارش آوای نشاط به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد که اطلاعی در باره اطلاعات منتشره درباره تقاضای ایران برای خرید سامانه‌های موشکی اس-400از روسیه و خودداری مسکو در این باره ندارد.

 

سخنگوی کرملین در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره تایید یا تکذیب خبر منتشره از سوی آژانس خبری بلومبرگ درباره اینکه گویا روسیه از فروش سامانه‌های موشکی اس-400 به ایران خودداری کرده، گفت: «هیچ اطلاعی درباره چنین خبری ندارم.»

پسکوف در عین حال خواستار آن شد که انتشار چنین اطلاعاتی «بسیار محتاطانه» برخورد شود و به خبرنگاران توصیه کرد، اطلاعات دقیق در باره این خبر را بهتر است از خود خبرگزاری بلومبرگ کسب کنند.

 

آژانس خبری بلومبرگ پیش از این، به نقل از منابع اطلاعاتی خود مدعی شد که روسیه ظاهراً از فروختن سامانه‌های موشکی اس-400به ایران خودداری کرده تا از افزایش وخامت اوضاع در خاورمیانه جلوگیری کند.

 

سخنگوی کاخ کرملین همچنین در پاسخ به سئوال دیگری، امکان برگزاری نشست سران کشورهای عضو "گروه نرماندی" (روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان) را پس از تغییر رئیس جمهوری اوکراین ضروری دانست.

پسکوف یادآور شد، البته قبل از برگزاری چنین نشستی باید درک کرد که طرف اوکراینی تا چه اندازه آماده اجرای توافقات مینسک و برقراری تماس با رهبران دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین است.

منبع: تسنیم
برچسب ها: کرملین ، روسیه ، اس 400 ، ایران ، نشاط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: