کد خبر: ۳۳۳۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
رئیس دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مستقر در مشهد گفت: همان‌گونه که قبلا نیز اشاره شد، هر گونه اعطای مهلت به متهمین شرکت «پدیده»، در چارچوب قانون و در راستای حفظ حقوق سهامداران و شکات انجام می‌شود.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده با حضور هیات عالی قضایی، وکلای مدافع، نمایندگان جمعی از شکات و سهامداران و اصحاب رسانه و مطبوعات، با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی سیدهادی منصوری در مشهد در حال برگزاری است.

در ابتدای جلسه و پس از اعلام رسمیت آن توسط قاضی منصوری، رئیس دادگاه از متهم ردیف اول، «محسن پهلوان مقدم» فرزند اسدالله خواست تا با قرارگرفتن در جایگاه متهم، به سوالات مطروحه پاسخ دهد.
 
قاضی منصوری همچنین با اشاره به محتوای مذاکرات جلسه قبل دادگاه گفت: براساس درخواستی که متهم از دادستانی مشهد، مبنی بر اعطای فرصت برای بازگرداندن اموال و دارایی‌های شرکت داشته که متعاقب آن این درخواست توسط دادستان مرکز خراسان رضوی در صحن علنی دادگاه مطرح شد، نکاتی قابل ذکر است.
 
وی افزود: همان‌گونه که دادستان اشاره کرد، آنچه مورد پذیرش دادگاه قرار می‌گیرد، اعطای فرصت به متهم یا متهمین برای بازگرداندن اموال شرکت در راستای استیفای حقوق شکات و سهامداران است، حال آنکه در گذشته در جریان رسیدگی به پرونده شرکت موسوم به پردیسبان نیز شاهد بودیم، متهمین آن پرونده از دادگاه درخواست اعطای مهلت کردند و در مهلت داده شده نیز به تعهدات خود عمل کردند، براین اساس دادگاه ویژه نیز در تعیین مجازات، متهمین را در چارچوب قانون، مستحق تخفیف دانست، بدیهی است که هدف اول دستگاه قضایی در این‌گونه پرونده‌ها، حفظ و بازگرداندن اموال و دارایی‌ها به مردم و در نهایت مجازات قانونی متهمان در راستای اجرای عدالت و دفاع از حقوق عامه است.
 
رئیس دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مستقر در مشهد خاطرنشان کرد: هر گونه اعطای مهلت به متهمین در چارچوب قانون و در راستای حفظ حقوق سهامداران و شکات انجام می‌گیرد، بنابراین به کلیه شکات و سهامداران اطمینان خاطر می‌دهیم که متهمان در هر صورت به کیفر اعمال خود می‌رسند و مجازات قانونی در مورد آن‌ها اعمال می‌شود.
 
پس از توضیحات رئیس دادگاه در مورد نحوه اعطای فرصت به متهمین برای جبران مافات، قاضی منصوری از نماینده سازمان بازرسی و نماینده مسکن و شهرسازی خواست تا به بیان مطالب خود بپردازند.
 
براین اساس نمایندگان سازمان‌های موصوف با تشریح نحوه تخلفات متهمین، خواستار اجرای قانون توسط دادگاه شدند.

این خبر در حال تکمیل است... .

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: