کد خبر: ۳۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
شرکت پست سلطنتی انگلیس (رویال میل) که از نهم آوریل (20 فروردین) گذشته صدور مراسلات به ایران را متوقف کرده، هنوز رسما این مطلب را تائید نکرده اما گزارش های اولیه حاکی است که ارسال محموله های پستی به ایران از چند روز پیش از سرگرفته شده است.

به گزارش آوای نشاط، شرکت پست سلطنتی انگلیس (رویال میل) که از نهم آوریل (20 فروردین) گذشته صدور مراسلات به ایران را متوقف کرده، هنوز رسما این مطلب را تائید نکرده اما گزارش های اولیه حاکی است که ارسال محموله های پستی به ایران از چند روز پیش از سرگرفته شده است.
یک مقام مطلع دو هفته پیش به ایرنا در لندن گفته بود که فعالیت های رویال میل به زودی از سر گرفته خواهد شد. 
این شرکت ابتدا تصمیم خود را به آنچه تحریم در مسیر مراسلات به ایران نامید، نسبت داد و گفته بود بسته‌هایی که هنوز به مقصد نرسیده‌اند به فرستنده ارجاع داده خواهند شد. 
رویال میل بعدا اعلام کرد که به دلیل مسائل اجرایی، امکان صدور مراسلات به مقصد ایران را ندارد و در پی حل بسیار فوری مسئله است. این شرکت نهایتا 27 فروردین در آخرین بیانیه خود تائید کرد که بسته های پستی به مقصد ایران را به دلیل امیدواری نسبت به آنکه در آینده بسیار نزدیک صدور مراسلات به مقصد ایران را از سر بگیرد، تحویل می گیرد.
در همین حال «محمد مهدی بهرامی» مدیر کل دفتر امور پست بین‌الملل شرکت ملی پست در حساب توییتری خود، نوشته: «امروز در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، شخصا شاهد ورود مرسولات از انگلستان به ایران بودم. این مرسولات در اسرع وقت به دست گیرندگان می رسد و به زودی همه چیز به روال سابق خود باز می‌گردد.
حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس نیز پیشتر گفته بود: درصورتی‌که مشکل ارسال مراسلات پستی حل نشود، سفارت کشورمان در لندن تا رفع قطعی مشکل، ترتیباتی را برای دریافت نامه‌های پستی به مقصد ایران و تحویل رایگان آنها به پست کشورمان اعلام خواهد کرد.
لازم به ذکر است دولت انگلیس در سال 2015 میلادی تمام سهام خود در رویال میل را به بخش خصوصی واگذار کرده و مسئولیتی در قبال تصمیم‌های این شرکت ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: