کد خبر: ۳۳۲۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
انتشار توئیت هایی مختلف پیرامون لزوم شفافیت از سوی میعاد صالحی و شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، تنها چند هفته دوام آورد و حالا اخبار نگران کننده ای از انتصاب ها در صندوق بازنشستگی به عنوان تنها پشتوانه بازنشستگان کشوری، به گوش می رسد.

به گزارش آوای نشاط، در ابتدای زمان تغییر مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری که به صورت ناگهانی و تعجب برانگیز در ایام تعطیلات نوروزی رخ داد، میعاد صالحی که با تجربه مدیریت رادیو قرآن به مدیرعاملی یکی از پیچیده ترین غول های اقتصادی کشور منصوب شده بود، سعی کرد مانند مدیران گذشته صندوق با شعار شفافیت و دوری از رانت کار خود را آغاز کند.

انتشار توئیت هایی مختلف پیرامون لزوم شفافیت از سوی میعاد صالحی و شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، تنها چند هفته دوام آورد و حالا اخبار نگران کننده ای از انتصاب ها در صندوق بازنشستگی به عنوان تنها پشتوانه بازنشستگان کشوری، به گوش می رسد.

صالحی هفته گذشته سعی کرد با برکناری مدیرعامل غیرقانونی هلدینگ آتیه صبا بزرگترین هلدینگ اقتصادی صندوق (که انتصابش بارها در دوره مدیریت قبلی مورد انتقاد رسانه ها قرار گرفته بود) شعار شفافیت و شایسته سالاری را مورد تاکید قرار دهد؛ اما فرد جایگزین مدیرعامل پیشین، یکی از نزدیکان وی و فردی بی تجربه در زمینه مدیریت کلان اقتصادی است.

بیشتر بخوانید:

در بزرگترین صندوق بازنشستگی کشور چه خبر است؟

 

اما این تنها نشانه عدم راستی آزمایی شعار شفافیت میعاد صالحی نیست؛ انتصاب یک چهره به اصطلاح "ژن خوب" با حقوق میلیونی در هلدینگ آتیه صبا، نگرانی ها نسبت به تداوم مدیریت مدیرعامل جدید صندوق را تقویت کرده است.

علیرضا میرنیا که پیش از این حدود 5 سال کارمند وزارت دفاع بوده است با حمایت وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان عضو موظف هیات مدیره هلدینگ آتیه صبا منصوب شده است.

اخبار برخی رسانه ها از حقوق 20 میلیونی و کارانه 35 میلیون تومانی برای سه ماه و یک خودرو لوکس خارجی در اختیار، به عنوان تنها مواردی از مزایای این انتصاب برای میرنیای جوان، حکایت دارد.

البته برخی به نقش محمد باقر میرنیا رئیس دفتر سابق شریعتمداری و پدر علیرضا میرنیا، در این انتصاب اشاره دارند؛ گفته می شود که میرنیای پدر نیز علی رغم بازنشستگی از سوی آقای وزیر به عنوان مدیر مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش وابسته به وزارت کار، منصوب شده است.

میعاد صالحی مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی با هماهنگی برخی رسانه ها، خبر برکناری ولی آذروش مدیرعامل سابق هلدینگ آتیه صبا را با تیترهای نظیر "برکناری مدیر نجومی بگیر" و "برکناری مدیر غیرقانونی" به صورت جدی پوشش دادند، اما نکته قابل تامل آنجاست که میرنیا نیز دارای حقوق نجومی بوده و حتی بر اساس قانون مورد تائید سازمان بورس قرار نگرفته است اما آقای وزیر و مدیرعامل منصوب وی، واکنشی به آن نشان نمی دهند.

حال باید دید شعار مبارزه با فساد و شفافیت مدیرعامل جدید صندوق، دامن ژن های خوب منصوب شده در هلدینگ های مختلف صندوق را نیز می گیرد یا تنها در مواردی که نیاز به حذف اعضای باندهای رقیب باشد، به کار خواهد آمد.

انتهای پیام/

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
0
1
و جدیدا هم محسن بیگلربیگی (مسئول فضای مجازی ستاد روحانی و حامی و همراه رسانه ای محمد شریعتمداری) بدون سابقه اجرایی به عضویت در هیأت مدیره پتروشیمی غدیر (از شرکت های شستا - وزارت رفاه) !!!!!!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: