کد خبر: ۳۳۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
وزارت خارجه آمریکا به بخشی از کارکنان سفارت این کشور در بغداد دستور داده عراق را ترک کنند.

به گزارش آوای نشاط، وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای به کارکنان «غیرضروری» سفارت خود در بغداد دستور داد عراق را ترک کنند.

هنوز دلیل این تصمیم آمریکا اعلام نشده، اما در روزهای گذشته واشنگتن ادعا کرده بود که تهدیدات علیه نیروهای آمریکایی در منطقه افزایش یافته است.

اوایل هفته هم سفارت ایالات متحده در بغداد با صدور بیانیه‌ای به اتباع آمریکا توصیه کرد از سفرهای غیرضروری به عراق خودداری کنند.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه عراق این هفته در سفری از پیش اعلام‌نشده راهی بغداد شد و با مقام‌های عراقی دیدار کرد. به ادعای خبرگزاری «رویترز»، پامپئو در این سفر فشار بیشتر به نیروهای بسیج مردمی عراق را خواستار شده است.

ادعای تلاش گروه‌های نزدیک به ایران برای هدف قرار دادن مواضع آمریکا در حالی مطرح می‌شود که دیروز حتی نزدیک‌ترین متحدان آمریکا هم این ادعا را رد کرده‌اند. روز گذشته «کریس گیکا» معاون انگلیسی ائتلاف چندملیتی تحت رهبری آمریکا این ادعا را رد کرده و گفت بر خلاف آنچه عنوان شده، او افزایشی در میزان تهدید نیروهای حامی ایران در عراق و سوریه مشاهده نکرده است.

«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق روز گذشته در یک نشست خبری درباره تشدید تنش در منطقه گفت: «آمریکا و ایران به دنبال جنگ نیستند و بغداد تلاش‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد تا اختلافات بین این دو کشور را مهار کند».

نخست‌وزیر عراق گفت که قبل از آنکه پامپئو به عراق سفر کند، سه بار تلفنی با او درباره پرونده‌های منطقه و «نقش عراق در جلوگیری‌ از خطر» صحبت کرده است.

 
منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: