کد خبر: ۳۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
نخست‌وزیر بریتانیا قصد دارد همچنان در قدرت باقی بماند تا بتواند برای چهارمین بار طرح مورد‌نظر برای خروج کشورش از اتحادیه اروپا را در مجلس عوام به رای بگذارد.

به گزارش آوای نشاط، «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا تلاش کرده است که استعفای خود را به مدت سه‌ماه به تعویق بیاندازد. وی گفته که اگر تا پایان ماه جولای در سمت خود فعالیت داشته باشد می‌تواند توافق برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) را اجرایی کند.

بنابر گزارش روزنامه انگلیسی «تلگراف»، ترزا می سه‌شنبه شب با «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس دیدار کرد. وی در این ملاقات به کوربین گفت که می‌تواند با توافق و یا بدون توافق با حزب کارگر، ماه آینده رای‌گیری درباره طرح خروج کشورش از اتحادیه اروپا را در ماه ژوئن برگزار کند. در صورت تحقق چنین فرایندی، این چهارمین بار خواهد بود که وی توافق برگزیت را به رای می‌گذارد.ترزا می تا کنون با وجود اینکه سه بار تلاش کرد تا پیش‌نویس توافق خود را در مجلس عوام انگلیس به تصویب برساند اما ناموفق بود.

او به دولت گفته بود که لازم است تا قوانین مربوط به برگزیت پیش از تعطیلات تابستانی پارلمان تصویب شود. نخست وزیر انگلیس همچنین وعده داده است که به محض اینکه با توافق برگزیت موافقت شود از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد و این یعنی وی دست‌کم برای یک ماه آینده استعفا نخواهد کرد.

پیشتر، روزنامه «ساندی‌تایمز»گزارش داده بود که یکی از اعضای ارشد حزب محافظه‌کار از ترزا می خواهد خواست در پایان ماه ژوئن از سمتش کناره‌گیری کند وگرنه نمایندگان پارلمان بار دیگر برای عزل او تلاش خواهند کرد.

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال ۱۳۹۵ در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

سران اتحادیه اروپا ماه گذشته در جلسه خود در بروکسل با درخواست انگلستان برای تمدید ضرب‌الأجل خروج این کشور از اتحادیه، موافقت کرده‌اند.


انتهای‌پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: