کد خبر: ۳۳۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
وزیر امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد علی‌رغم اختلافات موجود بیبن روسیه و آمریکا در مورد برجام، در آینده توافقاتی در این زمینه حاصل شود.

به گزارش آوای نشاط، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه در نشست خبری مشترک با همتای آمریکایی خود مایک پامپئو اعلام کرد به رغم اختلافاتی که بین کشورش و آمریکا در زمینه توافق هسته‌ای موسوم به برجام وجود دارد، وی امیدوار است که توافقاتی در این زمینه حاصل شود.

سرگئی لاوروف در ادامه افزود: «ما در این نشست در خصوص مسائل مختلفی از جمله مسئله هسته‌ای ایران و برجام صحبت کردیم. ما در مورد برجام اختلافات زیادی داریم ولی در این زمینه گفت‌وگو کردیم و این گفت‌و‌گوها همچنان ادامه خواهد یافت. ما امیدواریم با حمایت آمریکا و روسیه توافقاتی در این زمینه حاصل شود.»

به‌دنبال خروج دولت آمریکا از برجام و کارشکنی‌های واشنگتن در اجرای آن، و همچنین بدعهدی طرف‌های باقی‌مانده در برجام نسبت به اجرای تعهدشان، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی روز چهارشنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای خطاب به سایر طرف‌های برجام و مشخصاً سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه، از تعدیل تعهدات برجامی خود خبر داد.

در پی اتخاذ این تصمیم از سوی ایران، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد با توجه به کوتاهی کشورهای اروپایی در عمل به تعهدات خود در چهارچوب برجام، ایران حق داشته است که تعهدات برجامی خود را تعدیل کند.

 
منبع: تسنیم
برچسب ها: آوای نشاط ، لاوروف ، برجام
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: