کد خبر: ۳۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا از بیم و توهم حملات احتمالی به نیروهای این کشور درعراق دربیانیه ای اعلام کرد: به دلیل تهدیدات قریب الوقوع علیه نیروهای آمریکا، نظامیان ما که در عراق حضور دارند، به حالت آماده باش کامل درآمدند.

به گزارش آوای نشاط، درهمین حال «بیل اوربان» سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در این بیانیه اعلام کرد: اظهارات اخیر معاون فرمانده نیروهای ائتلاف ضد داعش با تهدیدات جدی که دستگاه های اطلاعاتی آمریکا و هم پیمانان نسبت به نیروهای مورد حمایت تهران( آمریکا برغم مخالفت و واکشن دولت عراق، نیروهای مقاومت اسلامی را شبه نظامی می خواند) در اختیار دارند، مغایر است.

بیانیه ارتش آمریکا درحالی منتشر می شود که ژنرال «کریس جیکا» معاون برنامه ریزی راهبردی و اطلاعاتی فرمانده این ائتلاف ساعاتی پیش در کنفرانس مطبوعاتی در وزارت دفاع آمریکا ادعا کرده بود که هیچ گونه افزایش تهدید آمیزی ازسوی شبه نظامیان مورد حمایت ایران علیه نیروهای ائتلاف حاضردر عراق و سوریه وجود ندارد.

جیکا ادعا کرده بود: ما از حضور این نیروها اگاهی کامل داریم و مراقب آنها هستیم، چرا که این محیطی است که ما در آن قرار داریم.

اظهارات اوربان، سخنان تازه ای نیست و مقام های کاخ سفید هفته گذشته نیز به دلیل توهم تهدید ایران علیه نیروهای ایالات متحده در منطقه، اعلام کردند که ناو هواپیمابر «آبراهام لینکلن» را به همراه چهار بمب افکن به خلیج فارس اعزام می کند.

ادعای مکرر آمریکایی ها درحالی مطرح می شود که منبع اطلاعاتی آن ها برای تهدید ادعایی از سوی ایران، سرویس های جاسوسی رژیم صهیونیستی بوده است.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: