کد خبر: ۳۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
پس از آنکه عربستان سعودی به حادثه ۲ نفتکش بزرگ این کشور در بندر فجیره امارات اشاره کرد، بورس این کشور بدترین سقوط خود از اکتبر سال گذشته تاکنون را تجربه کرد.

به گزارش آوای نشاط، حادثه دو روز پیش چندین نفتکش در بندر فجیره امارات که به گفته وزیر انرژی عربستان دو نفتکش سعودی بزرگ در میان نفتکش‌های آسیب دیده است باعث شد تا بورس امارات و عربستان نزولی شوند.

بورس عربستان بدترین عملکرد روزانه خود را از اواسط ماه اکتبر سال گذشته تاکنون به ثبت رساند و 2.7 درصد منفی شد.

بورس دبی و ابوظبی نیز به ترتیب 3.7 درصد و 2.5 درصد سقوط کردند.

بورس‌های قطر و کویت نیز از تبعات این حمله مصون نبوده و به ترتیب 2.1 و 1.2 درصد کاهش ارزش را تجربه کردند.

بورس‌های عمان و بحرین کشورهای عربی بودند که کمترین تاثیر منفی را از تبعات حمله دو روز پیش تجربه کرده و تنها 0.16 و 0.6 درصد منفی را به ثبت رساندند.

ایران نسبت به هر گونه ماجراجویی توسط طرف‌های خارجی در راستای از بین بردن امنیت دریانوردی در منطقه هشدار داده است.

به گزارش گلف بیزنس نیشیت لاخوکیا مدیر بخش تحقیقات مؤسسه سیکوی بحرین می‌گوید: مناقشات ژئوپلتیک در منطقه و اختلافات تجاری بین چین و آمریکا در حال تاثیرگذاری بر بازارهای سهام است.

وی معتقد است طی روزهای کنونی سرمایه‌گذاران از هر فرصتی برای تثبیت سود خود که طی هفته‌های گذشته به دست آوردند، استفاده خواهند کرد و این مسئله به خصوص در عربستان جدی خواهد بود.

سهام شرکت ملی کشتیرانی عربستان پس از حادثه بندر فجیره 3.3 درصد سقوط کرد و دلیل آن نیز تائید این خبر بود که سه نفتکش بسیار بزرگ این شرکت به نام‌های المجد و المرزوق در حمله به فجیره به شدت آسیب دیدند.

سهام شرکت‌های بیمه‌ای نیز در کشورهای عربی حدود 10 درصد ریخته است.

بانک‌های کشورهای عربی شاهد کاهش ارزش سهام خود بودند به گونه‌ای که سهام بزرگترین بانک امارات نیز 3.1 درصد کاهش ارزش داشته است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: