کد خبر: ۳۳۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اتمام طرح مسکن مهر گفت: ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن در قالب «طرح اقدام ملی» در کشور برنامه ریزی شده است.

به گزارش آوای نشاط، مازیار حسینی روز سه شنبه درجلسه شورای تامین مسکن در سالن امام جواد(ع) استانداری قم، افزود: با تکلیف رئیس جمهوری و تاکید همه اعضای هیات دولت، مسکن مهر تا پایان شهریور ماه سال جاری باید تکمیل شود.
وی درخصوص طرح اقدام ملی گفت: سهمیه استان ها بر اساس نیاز اعلامی آنها تعیین شده که تاکنون مراحل اولیه ۱۰۰ هزار واحد مسکن از این تعداد، در کشور آغاز شده است.
وی با بیان اینکه در زمینه مسکن کمترین وابستگی را به خارج از کشور داریم اظهار داشت: زمینه اشتغال با کمترین اعتبار در حوزه مسکن محقق می شود به گونه ای که به ازای هر ۲۵ میلیون تومان امکان ایجاد یک شغل در این بخش وجود دارد.
حسینی با اشاره به ایجاد بازار تعهدی مصالح به منظور جلوگیری از کمبود مصالح در بازار توسط وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن ادامه داد: با این اقدام، علاوه بر تثبیت قیمت ها امکان تخفیف برای خرید این مصالح نیز در قالب طرح اقدام ملی وجود دارد.
وی زمین را مهمترین رکن مسکن سازی دانست و گفت: ابلاغیه ای به استان های مختلف کشور ارسال و روش های قانونی واگذاری زمین اعلام شده است.
وی با بیان اینکه امکان واگذاری زمین برای شهرک های تخصصی وجود دارد، گفت: استفاده از فناوری های نوین برای ساخت صنعتی مسکن از جمله اولویت های وزارت راه برای احداث مسکن جدید است.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه ایران در فناوری نوین مصالح ساختمانی از جمله بتن از جمله کشورهای پیشرفته دنیاست، گفت: در طرح توسعه حرم حضرت معصومه(س) از فناوری های نوین و با کیفیت بتن استفاده شد و در این زمینه جمهوری اسلامی از نظر علمی، فنی و تولیدی در این زمینه به خودکفایی کامل رسیده است.
حسینی، با بیان اینکه به دنبال ایجاد ساختمان های چند طبقه نیستیم گفت: بیشترین طرح های تعریف شده در قالب طرح اقدام ملی به صورت ویلایی در نظر گرفته شده است که بیشترین نزدیکی را با فرهنگ ایرانی اسلامی دارد.
وی با بیان اینکه مسکن به صورت ویژه توسط وزیر راه و شهرسازی پیگیری می شود، اظهار داشت:ماهانه جلسه شورای تامین مسکن به صورت مستمر در وزارتخانه برگزار شده و عزمی جدی برای ایجاد ۴۰۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح ملی اقدام در کشور ایجاد شده است.
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت نیاز به همکاری و ورود سریع دستگاه قضایی برای حل مشکلات مسکن مهر گفت: ضرورت دارد که شعبه ای ویژه برای این مساله در استان های مختلف شکل گیرد.
معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه شرکت تعاونی نباید به عرصه ساخت و ساز وارد شوند ادامه داد: کمترین مشکل در طرح مسکن مهر مربوط به واحدهای خودمالک و بیشترین مشکل مربوط به شرکت های تعاونی است که به دلیل ناموفق بودن آنها، نباید در طرح های آینده از این شرکت ها بهره برد.
وی با اشاره به لایحه دولت برای تامین مسکن در کشور گفت: ذیل تبصره ۸ قانون بودجه امسال، ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن و ۵ هزار میلیارد تومان برای تامین اعتبار مسکن پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: