کد خبر: ۳۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
در نامه نماینده خوان گوایدو در واشنگتن به کریگ فالر، فرمانده ستاد فرماندهی جنوبی آمریکا، ادعا شده است: «ما از یک برنامه استراتژیک و عملیاتی استقبال می‌کنیم تا بتوانیم به تعهدات قانونی خود در مقابل مردم ونزوئلا عمل کنیم تا رنج آن‌ها کاهش داده و دموکراسی خودمان را بازیابیم».

به گزارش آوای نشاط، کارلوس وچیو، نماینده خوان گوایدو در واشنگتن، امروز (دوشنبه) با انتشار نامه‌ای از نیروهای نظامی آمریکا خواست در شرایط کنونیِ ونزوئلا که دچار بحران سیاسی شده است از این کشور حمایت کنند.

در نامه وچیو به کریگ فالر، فرمانده ستاد فرماندهی جنوبی آمریکا، ادعا شده است: «ما از یک برنامه استراتژیک و عملیاتی استقبال می‌کنیم تا بتوانیم به تعهدات قانونی خود در مقابل مردم ونزوئلا عمل کنیم تا رنج آن‌ها کاهش داده و دموکراسی خودمان را بازیابیم».

در این نامه که تاریخ آن مربوط به ۱۱ مه (دو روز پیش) است و امروز (دوشنبه، ۱۳ مه) در حساب توئیتری وچیو منتشر شده، نماینده گوایدو خواستار نشست ستاد فرماندهی جنوبی آمریکا (یواس ساوتکام) و «اعضای خاص» حلقه درونی طرفداران سردسته مخالفان ونزوئلا شده است.

این نامه در حالی منتشر شد که روز گذشته (یک شنبه) خوان گوایدو به نمایندگان خود در آمریکا دستور داد تا شرایط را برای برقراری ارتباط مستقیم او با ارتش آمریکا فراهم کنند. هفته گذشته نیز سردسته مخالفان ونزوئلا در مصاحبه با «سی‌بی‌اس» گفت او همچنان در حال بررسی «گزینه» امکان مداخله نظامی احتمالی آمریکاست و مدعی شد به دنبال «بهترین راه حل برای خروج از این بحران» است.

گوایدو که در ژانویه سال جاری میلادی خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا خواند، این اقدام را بخشی از تلاش‌هایش برای برکناری نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا اعلام کرده است. تلاش‌های هفته گذشته او برای همراه کردن ارتش ونزوئلا و کودتا علیه دولت مادورو بی‌نتیجه بود.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: