کد خبر: ۳۳۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
چراغپور:
کارشناس فوتبال گفت: ویلموتس مربی بلژیکی که ظاهرا قرار است هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد انتخاب خوبی است.

به گزارش آوای نشاط، جلال چراغپور درمورد احتمال حضور ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی ایران گفت: این مربی کارنامه متفاوتی دارد که بسیار پرتنوع است هم در تیم ملی بلژیک بوده هم در ساحل عاج مربیگری کرده و هم در فوتبال آلمان بازی می‌کرده است. این رزومه قابل قبول است. 

وی افزود: سرمربی تیمی مثل بلژیک بودن بسیار مهم است در فوتبال بلژیک تعداد پاس مهم نیست بیشتر دقت در پاس اهمیت دارد و به قول معروف فوتبال بلژیک پاس‌گرا یا مالکیت‌گرا نیست. شاید برای دنباله کاری که کی‌روش در تیم ملی کرد این مربی بلژیکی انتخاب خوبی باشد. فوتبال بلژیک بازیکنانی مثل لوکاکو و دیبروئنه دارد  که فوتبالی سریع و با دقت در پاس و رو به جلو است. 

چراغپورتصریح کرد: در فوتبال بلژیک کم کردن پاس‌های بی‌ارزش، کم کردن پاس‌های تکراری اهمیت دارد ضمن اینکه از نظر جسمانی بازیکنان باید آمادگی جسمانی بسیار خوبی داشته باشند شعار معروف فوتبال بلژیک این است بیشتر بجنگ، بیشتر صاحب توپ شو و سریع‌تر پاس بده. این شعار روز فوتبال بلژیک دقیقا برعکس سبک فوتبال اسپانیا است که می‌گوید بیشتر پاس بده. 

این کارشناس فوتبال درمورد اینکه ویلموتس سبک مربیگری‌اش به فوتبال ما می‌خورد یا نه گفت: ما دو سبک فوتبال در ایران داریم یک سبک فوتبالی که هشت سال کی‌روش در تیم ملی داشت و دیگری فوتبالی که در لیگ داریم که هیچ شباهتی به فوتبال ملی‌مان ندارد و شاید به همین دلیل است که مهاجم نوک تیم ملی را کی‌روش از لیگ برتر انتخاب نمی‌کرد و آخرین نفراتی هم که از لیگ برای این پست دعوت کرد مثل علیپور خیلی زود خط زد. فوتبال بلژیک می‌تواند ادامه فوتبال پرتغالی کی‌روش در تیم ملی باشد با این تفاوت که پاس‌ها باید دقیق‌تر و سرعت تیم بیشتر شود. در تفکر فوتبال بلژیک بازیکنانی مثل دژاگه و شجاعی که ضرب‌های بیشتری به توپ می‌زنند کمتر جا دارند. 

وی افزود: در تفکر فوتبال بلژیکی که ادامه تفکر فوتبال پرتغالی در تیم ملی ایران است سرعت و قدرت بیشتر دیده می‌شود و مکث تکنیکی کمتر دیده می‌‌شود در واقع می‌توان گفت که ویلموتس قیافه تیم ملی ما را تغییر می‌دهد. 

کارشناس فوتبال درمورد اینکه منظورش این است که این مربی کمتر از بازیکنان تکنیکی استفاده خواهد کرد اظهار داشت: نه، نباید گفت که او ضد تکنیک است البته تکنیک در عامیانه معنای دیگری دارد و در علم فوتبال تعریفش مشخص است. بازیکنانی مثل بوسکتس و راکتیچ یک ضرب دو ضرب پاس می‌دهند و معنای تکنیک در فوتبال این است که با کمترین  ضرب پاس دقیق داده شود. بازیکنانی مثل بوسکتس،‌راکتیچ  اوج تکنیک هستند این مربی بلژیکی هم به دنبال چنین بازیکنان تکنیکی است. 

انتهای پیام/

 
منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: