کد خبر: ۳۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
معاون عمرانی بنیاد مسکن لرستان از تهیه زمین برای 60 درصد سیل‌زدگان استان خبر داد و گفت: در حال حاضر برای 17 روستا زمین تهیه شده و مراحل طرح تفکیکی آن در حال انجام است.

به گزارش آوای نشاط، هادی جعفری امروز، با اشاره به تهیه زمین برای سیل‌زدگان لرستانی اظهار کرد: برای 29 روستای سیل‌زده استان بایستی زمین تهیه شود.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد، هفت روستا نیازمند جابه‌جایی کلی و 22 روستا نیز بایستی به صورت موضعی جابه‌جا شوند.

معاون عمرانی بنیاد مسکن لرستان از تهیه زمین برای 60 درصد سیل‌زدگان استان خبر و ادامه داد: در حال حاضر برای 17 روستا زمین تهیه شده و مراحل طرح تفکیکی آن در حال انجام است.

جعفری با بیان اینکه اولویت تهیه زمین با اراضی ملی است، افزود: برای دیگر روستاهای باقی مانده استان نیز زمین‌هایی که در محدوده طرح هادی هستند به صورت توافقی به مالکان واگذار می‌شود.

وی تصریح کرد: چنانچه نتوانیم برای سایر سیل‌زدگان زمین تهیه کنیم کمک هزینه‌ای را برای خرید به متقاضیان پرداخت کرده تا در محدوده روستا زمین را تهیه کنند.

معاون عمرانی بنیاد مسکن لرستان با اشاره به ضرورت بهسازی یا جابه جایی 137 روستای استان افزود: زمین‌های جدید واگذار شده خارج از حرائم خطر و رودخانه ای است، ضمن اینکه 199 سایت روستایی جدید برای ساخت مسکن از نظر اسکان جمعیت و ایجاد نقطه سکونت‌گاهی به مرکز پژوهشی سوانح طبیعی معرفی شده که در صورت موافقت ایجاد خواهند شد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
برچسب ها: آوای نشاط ، سیل ، خوزستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: