کد خبر: ۳۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
گزارش فروردین ماه شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) نشان می دهد که بانک ملت توانسته رتبه نخست در نظام بانکی کشور را در بسیاری از شاخص‌ها برای خود حفظ کند.

به گزارش آوای نشاط، در گزارش فروردین ماه شاپرک، "بانک ملت" با سهم  25/38 % از تعداد تراکنش‌ها و سهم 24/44 % از مبلغ تراکنش‌ها, همچنان با اختلاف زیاد, بالاترین سهم از پذیرش تراکنش‌های بازار را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست در بین تمام بانکهای پذیرنده قرار گرفته است.

همچنین از نظر سهم تعدادی و مبلغی بانکهای پذیرنده از کل بازار تراکنش‌های هر یک از ابزارهای پذیرش، یعنی ابزار کارتخوان فروشگاهی، ابزار پذیرش اینترنتی و ابزار پذیرش موبایلی، بانک ملت رتبه اول را در این 6 بخش ( تعداد و مبلغ 3 ابزار پذیرش ) کسب کرده است.

علاوه بر این در فروردین ماه ، بانک ملت، رتبه سوم در سهم از تعداد کارتهای بانکی تراکنش دار در شبکه شاپرک، بیشترین کارت اعتباری تراکنش‌دار و رتبه سوم در بخش کارت برداشت تراکنش دار را بین بانکهای صادر کننده در اختیار داشته است.

در بخش سهم تعدادی و مبلغی تراکنش‌های بانکهای کشور در نقش پذیرنده و  صادرکننده نیز مجدداً بانک ملت رتبه نخست را در فروردین ماه کسب کرده است که این رتبه نشان دهنده بیشترین اختلاف مثبت در تعداد تراکنشهای پذیرش شده است.

لازم به ذکر است برای محاسبه این ویژگی, تعداد تراکنش‌های صادره هر بانک از تعداد تراکنشهای پذیرش شده همان بانک کسر می‌شود.

همچنین بانک ملت دارای رتبه نخست بیشترین سهم از کل تعداد تراکنشهای صنعت پرداخت کارتی در فروردین ماه بود است.

یکی دیگر از شاخصهای مورد اهمیت در بانکها, محاسبه‌ی تفاضل ارزش ریالی صادرکنندگی آنها از مبلغ پذیرندگی آنهاست. این شاخص نشان میدهد که جریان مبلغی تراکنشها در بانک در کدام جهت بوده است و به دنبال آن میتوان تعیین نمود که آیا نقش بانک به عنوان بانک پذیرنده برای وی مقرون به صرفه بوده یا  نبوده است که در این بخش نیز بانک ملت بیشترین اختلاف مثبت در مبلغ تراکنش‌های صادرشده و پذیرش شده را دارا بوده و همه این آمارها، نشان‌دهنده نقش اساسی بانک ملت در نظام پرداخت کشوراست.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: