کد خبر: ۳۳۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی و در چارچوب رایزنی‌ها و مشورت‌های دوجانبه راهی ترکمنستان می‌شود.

به گزارش آوای نشاط، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی و در چارچوب رایزنی‌ها و مشورت‌های دو کشور، عازم عشق آباد پایتخت جمهوری ترکمنستان خواهد شد. 

ظریف در این سفر و در دیدار با مقامات ارشد ترکمنستان راه‌های گسترش روابط دو جانبه از جمله در زمینه‌های سیاسی، تجاری، حمل و نقل، انرژی، گمرکی و همچنین تحولات منطقه‌ای و جهانی را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار خواهد داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی 17 اردیبهشت ماه به منظور دیدار و گفت‌وگو با همتای روس خود به مسکو سفر کرد.

وزیر خارجه ایران فروردین 1396 در اولین مقصد سفرش به سه کشور آسیای میانه و قفقاز به عشق‌آباد سفر کرد و پس از آن به گرجستان و از آنجا به قرقیزستان رفت.

«رشید مردوف» وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز مرداد 1396 به تهران سفر و با همتای ایرانی خود دیدار و دو طرف بر توسعه همه جانبه روابط تأکید کردند.

ظریف دی ماه 1392 نیز به ترکمنستان سفر کرده بود. در آن سفر سومین همایش تجاری ایران و ترکمنستان با حضور وزرای خارجه دو کشور در عشق‌آباد برگزار شد.

حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان نیز فروردین 1397 به عشق‌آباد سفر کرده بود.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: