کد خبر: ۳۳۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: ما خواستار توافق بهتر با ایران و نه جنگ هستیم.

به گزارش آوای نشاط، برایان هوک روز یکشنبه در گفتگو با ساندی تایمز این مطلب را مطرح کرد و افزود نسبت به درگیری‌های بالقوه نگرانی ندارد و اقدامات آمریکا فقط پاسخی به تهاجم ایرانی‌ها است.

وی در حالی که می‌گفت: همه کار‌های ما جنبه دفاعی دارد، ایران را سردمدار حمایت از تروریسم در جهان نامید و ادامه داد: اگر این رفتار آن‌ها بدون سلاح اتمی است تصور کنید با داشتن یکی از این سلاح‌ها چگونه خواهد شد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران بار دیگر به کارزار فشار حداکثری بر ایران اشاره کرد که شامل خروج از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، بازگرداندن شدیدترین تحریم ها، قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک گروه تروریستی و برداشتن معافیت‌های خرید نفت می‌شد.

پس از آنکه جمهوری اسلامی ایران در هجدهم اردیبهشت ماه اعلام کرد بخشی از اقدامات داوطلبانه خود را تحت بند ۳۶ برجام متوقف خواهد کرد، پالس مذاکره از سوی واشنگتن شدت یافت.

'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه دریک کنفرانس خبری پیشنهاد گفتگو با ایران را داد و گفت: کاری که آن‌ها باید انجام دهند این است که با من تماس بگیرند و [به صحبت]بنشینند. ما می‌توانیم توافق کنیم، توافقی منصفانه.

وی افزود: آن‌ها باید تماس بگیرند. اگر این کار را انجام بدهند ما آماده صحبت با آن‌ها هستیم. دوست دارم آن‌ها با من تماس بگیرند.

'مجید تخت روانچی' نماینده دائم ایران در سازمان ملل در واکنش به پیشنهاد ترامپ برای گفتگو با ایران اظهار داشت: رئیس جمهوری آمریکا ابتدا باید پاسخ دهد چرا میز گفت: وگو را ترک کرد. چه تضمینی وجود دارد که او بار دیگر در گفت: وگو‌های آتی میان ایران و آمریکا عدول نکند؟

'محمد جواد ظریف' وزیر امور خارجه ایران نیز پیشتر در مصاحبه با شبکه سی بی اس گفته بود: میز مذاکره‌ای هست که هنوز هم وجود دارد. ما آن میز مذاکره را ترک نکرده ایم. ایالات متحده طرفی بود که میز مذاکره را ترک کرد. بقیه اعضای برجام هنوز آنجا هستند.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
برچسب ها: آوای نشاط ، هوک ، آمریکا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: