کد خبر: ۳۲۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان اینکه قیمت گوشت،‌مرغ و تخم مرغ در کشور افزایش نخواهد داشت،‌گفت: ذخایر به حد کافی است، 20 هزار تن مرغ و 5 هزار تن گوشت قرمز در کشورتوزیع می‌شود و نهاده دامداران هم بیش از نیاز تامین است.

به گزارش آوای نشاط، حمید ورناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام،گفت: برنامه های تنظیم بازاری که مجموعه ستاد تنظیم بازار و وزارت جهاد کشاورزی داشتند، روند کاهشی قیمت‌ها در مرغ و تخم مرغ و گوشت قرمز همچنانکه در سطح شهر و سطح بازار ملاحظه می‌کنید، وجود دارد و از شرایط بسیار مناسب و متعادلی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه همچنان این روند کاهشی قیمت‌ها ادامه دارد، گفت: میانگین قیمت سطح شهر و سطح کشور برای گوشت مرغ باید ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان باشد که در بسیاری از استانها همین عدد است و در برخی استانها حتی به زیر ۱۱ هزار تومان هم کاهش پیدا کرده است. 

وی با اعلام اینکه قیمت تخم مرغ  به ازای هر کیلو ۶ هزار تومان است، گفت: برای این سه قلم یعنی گوشت مرغ، تخم‌مرغ و گوشت قرمز هم روند کاهشی راداریم و هم تلاش می‌کنیم ثبات قیمت ها را در این اقلام حفظ بکنیم و همین روند را تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه بدهیم.

*ذخایر مطلوب محصولات پروتئینی

به گفته مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام روند و شرایط تولید در تمام این اقلام بسیار خوب است و طبق برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌هایی که وزارت جهاد کشاورزی انجام دادند، ذخایر بسیار خوبی را مجموعه پشتیبانی امور دام کشور دارند و از محل تولید داخل و از محل ذخایر اقدامات بسیار خوبی انجام شد، شرایط قیمتی باثباتی را در کشور داریم و همین روند را تا پایان ماه مبارک خواهیم داشت. 

 وی گفت: برنامه‌ریزی‌هایی هم که ستاد تنظیم بازار کشور دارند، سهمیه‌هایی را برای طرح ضیافت ابلاغ کردند و ما هم سهمیه‌ها را به تمام استانها و به ستاد تنظیم بازار استانها ابلاغ کردیم.

به گفته ورناصری،‌گوشت مرغ گرم و منجمد حدود ۲۰ هزار تن  وگوشت قرمز منجمد هم 5 هزار تن ابلاغ کردیم که با قیمت‌های مصوب و در قالب برنامه‌های ستاد تنظیم بازار هر استان و در قالب گروه‌های هدف در سطح شهر توزیع می‌شود.

*درماه رمضان افزایش قیمت نداریم

وی در پاسخ به اینکه آیا در ماه رمضان احتمال افزایش قیمت‌ها وجود دارد یا قیمت‌ها کاهشی خواهد بود گفت:با این روند قیمت‌ها که در پیش داریم پیش‌بینی این است که ثبات قیمت را خواهیم داشت و حتی در برخی اقلام روند کاهشی اتفاق خواهد افتاد  چرا که معمولاً یک هفته مانده به ماه مبارک رمضان نوسانات شروع می‌شود اما ما وضعیت باثباتی را الان داریم.

*75 هزار تن سویا در کشور توزیع می‌شود

وی درباره تأمین نهاده‌های مورد نیاز گفت:‌ واردات بسیار خوبی در ذرت، کنجاله سویا، جو انجام شده به نحوی که رقم وارداتی ۲۰ تا ۲۵ درصد نسبت به سال ۹۶ افزایش یافته، در سال ۹۸ هم در یک ماه و نیم گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ میزان واردات این اقلام به حدود دو و نیم برابر مدت زمان مشابه  رسیده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: روند موجودی‌ها در کشور بسیار خوب است، شرایط قیمتی باثباتی را در نهاده‌ها داریم و در مورد سویا سهمیه تمام استانها را ابلاغ کردیم و در حدود ۷۵۰ هزار تن کنجاله سویا به سراسر کشور ابلاغ شده است

وی ادامه داد: در حالی که نیاز سالانه سویا در کشور حدود ۲۷۰ هزار تن است بیش از این نیاز به تمام استانها ابلاغ کردیم و تمام تولیدکنندگان امکان تأمین نیاز خودشان را با قیمت مصوبی که ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان اعلام کرده، دارند.

ورناصری گفت: و برنامه‌های طوری است که برای ماه‌های آتی هم می‌توانند متناسب با ظرفیت تولید برنامه تأمین نهادی خودشان را داشته باشند. ما هم به عنوان مباشر دولت در تأمین این اقلام ظرفیت‌های بسیار بالای خرید را انجام داده‌ایم و تناژی که ذخیره‌سازی شده ظرفیت بسیار خوبی است و اگر احیانا نوساناتی هم در قیمت بازار اتفاق بیفتد، پشتیبانی امور دام نسبت به عرضه به بازار اقدام می‌کند کما اینکه در یک ماه گذشته کنجالهسویا را انجام داده‌ایم. 

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
برچسب ها: آوای نشاط ، گوشت ، مرغ ، بازار
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: