کد خبر: ۳۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
پایان شاخ های مجازی نزدیک است؟
طی هفته های گذشته در خبرها خواندیم که قرار است اینستاگرام گزینه ای را مورد آزمون قرار دهد که به واسطه آن تعداد لایک های هر پست پنهان می شود.به نظر می رسد مدیران اینستاگرام نخستین مقصد این اقدام را انتخاب کرده اند و قرار است کانادایی ها میزبان ایده جدید مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک(شرکت مادر اینستاگرام) باشند.

به گزارش آوای نشاط، گاهی تصمیم گرفتن در مورد این که یک پست اینستاگرامی خوب است یا بد، تا حد زیادی به تعداد لایک های آن بستگی پیدا می کند. درواقع کاربران بر اساس یک خطای شناختی، اغلب پست هایی را لایک می کنند که لایک بیشتری گرفته است.

به خاطر همین مشکل یا خطای ادراکی است که مدیران اینستاگرام تصمیم گرفته اند به سراغ اجرای آزمایشی یک ایده رفته و تلاش کنند این مسئله را حل کنند. این اجرای آزمایشی از کانادا آغاز خواهد شد و قرار است بر اساس این ایده، تعداد افرادی که یک پست را لایک کرده اند از دید عمومی پنهان بماند.

مارک زاکربرگ در جریان برگزاری کنفرانس توسعه F8 خود اعلام کرد که از  اواخر این هفته آزمون مذکور را آغاز خواهد کرد و در صورت موفقیت این طرح، به شکلی عمومی تر از سیستم پنهان کردن لایک ها استفاده خواهد کرد. به اعتقاد طرفداران این طرح، پنهان کردن لایک ها باعث می شود که افراد به جای تمرکز روی تعداد لایک ها روی موضوعاتی مهم تر مثل محتواهایی که لایک می کنند متمرکز شوند.

یکی از سخنگویان فیس بوک در خصوص این طرح جدید گفت: "ما این کار را بلافاصله انجام نمی دهیم و فعلا در مرحله آزمون و خطا هستیم اما این موضوعی است که همیشه برای کاهش فشار بر کاربران خود به آن فکر کرده ایم.

مشخص نیست که آیا شرکت فیس بوک،  آزمون مذکور را به طور گسترده تر ادامه خواهد داد یا نه. اما این اقدام را می توان اقدامی مثبت برای کاهش رقابت های ناسالم در فضای مجازی دانست. فراموش نکنیم که بسیاری از افرادی که به عنوان شاخ مجازی شناخته می شوند از طریق همین تعداد لایک ها کار و کاسبی گسترده ای دارند و حتی در برخی موارد اقدام به کلاهبرداری مجازی می کنند. بنابراین بعید به نظر می رسد این طرح از دید شاخ های مجازی جذاب باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: انتخاب
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: