کد خبر: ۳۲۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای برخی رسانه های خارجی مبنی بر درخواست ایران برای مذاکره با آمریکا و آغاز مذاکرات ایران و عربستان سعودی را بی اساس و نادرست عنوان کرد.

به گزارش آوای نشاط، از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه،«سیدعباس موسوی»در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص ادعای برخی رسانه های خارجی مبنی بر درخواست ایران برای مذاکره با آمریکا و آغاز مذاکرات ایران و عربستان سعودی، این ادعاها را بی اساس و نادرست دانست و تاکید کرد: هیچ درخواستی برای مذاکره با آمریکا در کار نیست و در مورد عربستان جز در مسائل و موضوعات مربوط به حج که با توافق از مسائل و روابط سیاسی دو کشور جدا شده است، هیچ گونه مذاکره ای در هیچ حوزه دیگری بین دو کشور در جریان نیست.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: سیاست اِعلامی و اِعمالی جمهوری اسلامی ایران در خصوص همسایگان کاملا روشن و مبتنی بر احترام متقابل، حسن همجواری و همسایگی مسالمت آمیز توام با همکاری و گفت وگو است و تمام همسایگان ایران که واقع بینانه، واقعیت ها و تحولات منطقه ای و جهانی را در نظر می گیرند، در اولویت روابط سازنده توام با احترام متقابل قرار دارند.
موسوی تصریح کرد:از نظر جمهوری اسلامی ایران، عربستان سعودی کشوری مهم در منطقه ماست که طی سال های اخیر در مسیری نادرست با رویکردی غیرسازنده قرار گرفته است و همین امر مصائب و بحران های زیادی را در منطقه ایجاد کرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرد به زودی شاهد بازگشت مقامات عربستان به مسیر خیرخواهی صادقانه برای ملت های منطقه باشیم که قطعا در چنین شرایطی جمهوری اسلامی ایران، همچون همیشه، آماده تعامل با این کشور در چهارچوب همکاری های منطقه ای و دوجانبه خواهد بود.

انتهای پیام /

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: