کد خبر: ۳۲۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی از دستگیری فردی خبر داد که با اغفال فروشندگان مواد غذایی سایت‌‌های مجازی توانسته بود از ۱۰۰ نفر کلاهبرداری کند.

به گزارش آوای نشاط، تعدادی پرونده مشابه با موضوع کلاهبرداری به شیوه اغفال فروشندگان مواد غذایی سایت های فضای مجازی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

در این پرونده مالباختگان اظهار داشند که قصد فروش مواد غذایی در سایت‌های فضای مجازی را داشتند که فردی با آنان تماس و ضمن گذاشتن قرار ملاقات حضوری مقداری مواد غذایی از جمله برنج، زعفران و غیره از آنان خریده است.

مالباختگان در ادامه اظهارات خود به ماموران بیان داشتند: در مرحله بعدی فرد کلاهبردار مقدار بیشتری مواد غذایی با قیمتی بالاتر از نرخ بازار از آنان تقاضا کرده است و پس از گذاشتن قرار ملاقات حضوری، مقرر شد در همان روز مواد غذایی و مبلغ معامله رد و بدل بشود که در موعد قرار فرد خریدار به جای پرداخت وجه نقد، چک بین بانکی به آنان تحویل داده و از آنان خواسته است که به بانک مراجعه و وجه آن را برداشت کنند.

فروشندگان هنگامی که برای نقد کردن چک به بانک مراجعه کردند، متوجه جعلی بودن چک شده و فرد کلاهبردار با انتقال مواد غذایی از محل متواری شده است.

سرهنگ کامیار چهری رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه متهم در تحقیقات پلیسی مورد شناسایی ماموران قرار گرفت و زمانی که قصد کلاهبرداری از فروشنده دیگری را داشت، دستگیر شده است، گفت: این فرد تاکنون متهم به 100 فقره کلاهبرداری از فروشندگان مواد غذایی در سایت‌های فضای مجازی به ارزش 20 میلیارد ریال اعتراف کرده است و تاکنون 5 تن از مال باختگان شناسایی شده‌اند.

 رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی با بیان اینکه شناسایی سایر مالباختگان در دستور کار قرار دارد، عنوان داشت : برای شناسایی سایر مالباختگان ، هماهنگی های لازم با مرجع قضایی برای انتشار بدون پوشش تصویر متهم انجام شده است؛ لذا کلیه مالباختگانی که بدین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، می توانند به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران واقع در خیابان خرمشهر، میدان نیلوفر مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: