کد خبر: ۳۲۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
نذیر احمد سلامی در گفت‌وگو با آوای نشاط:
نماینده اهل سنت مجلس خبرگان رهبری، گفت: دشمن در انجام توطئه خود در سال 88 برای ایجاد شکاف بین نظام و مردم شکست خورد.
مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار آوای نشاط گفت: جنبش  9 دی 88 توطئه دشمن را خنثی کرد، دشمن می‌خواست با این نوع حرکات نابخردانه‌ای که انجام داد، اغتشاش ایجاد کند و میان مردم و نظام فاصله ایجاد کند تا مردم وادار شوند وانمود کنند با نظام ارتباطی ندارند و دست به توهین مقدسات و تخریب  اموال  بیت المال بزنند.

وی ادامه داد: برخی می‌خواستند حرکت سال 88 جرقه‌ای باشد تا دشمنان داخلی و خارجی آن را سوژه‌ای برای اقدامات تخریبی خود قرار بدهند، اما مردم در راهپیمایی 9 دی  و حرکتی که در پاسخ به توطئه دشمن انجام دادند ثابت کردند، هیچ وقت از نظام و معتقدات خود دست بردار نیستند و هیچ قدرتی نمی‌تواند مردم را از ایده و عقیده خود و از نظام جدا کند و بین این دو فاصله بیندازد.

نذیر احمد سلامی افزود: هر انسانی عقیده و مقدسات اعتقادی خود را بیش از جان خود دوست دارد، از آنجا که در این حرکت دو جریان پیش آمده بود، یکی تخریب اموال عمومی و دوم اهانت به مقدسات؛ این دو عنصر غیرت مردم را به جوش آورد و برای مردم قابل تحمل نبود که در برابر چنین حرکاتی تحمل کنند و آن را نادیده بگیرند، لذا احساس وظیفه دینی، ملی و اجتماعی مردم را وادار کرد، در تظاهراتی توطئه دشمن را محکوم کنند.

احمد سلامی گفت: برای حفظ کیان و نظام اسلامی، تبعیت از دستورات ولی فقیه یک عنصر ضروری و اسلامی است، چرا که مردم به لحاظ اعتقادی آن را لازم می دانند.

وی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم اعتقادات و نظام ما مستمر باشد و درخشان تر و فروزانتر ادامه یابد، لازمه‌اش این است که این حرکت و جوشش مردمی را فردی به عنوان رهبر باکفایت مهار کند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مردم خودشان درک کرده بودند که استمرار معتقدات و حفظ نظام، منحصر در تبعیت از ولایت فقیه است؛ ولایت فقیه پشتیبان نظام است؛  امام (ره) در این خصوص فرمودند که «اگر پشتیبان ولایت فقیه باشیم نظام صدمه نمی بینیم» و این یک واقعیت دینی و اسلامی است.
گفتگو از مریم عاقلی 

انتهای پیام/
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: