کد خبر: ۳۲۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
یک منبع آگاه بانکی گفت: قطع ارتباط بانک کونلون چین با ایران، هیچ ارتباطی با FATF ندارد و این بانک پس از تمدید معافیت‌های تحریمی نفتی، ارتباط خود را دوباره برقرار خواهد کرد.

به گزارش آوای نشاط، یک منبع آگاه بانکی درباره موضوع قطع ارتباط بانک «کونلون چین» با ایران اظهار داشت: این موضوع دقیقا مشابه همان اتفاقی است که در آبان‌ماه سال ۹۷ رخ داد و ارتباطی با موضوع FATF و یا هیچ پرونده دیگری ندارد.

وی ادامه داد: همان طور که ۶ ماه پیش هم مطرح شد، بانک کونلون چین پس از تمدید معافیت‌های تحریمی نفتی، ارتباط خود را دوباره برقرار خواهد کرد و همان رویه ۶ ماه گذشته تکرار می‌شود و مشکلی در این باره وجود نخواهد داشت.

این منبع آگاه بانکی با تأکید بر اینکه شرایط فعلی با ۶ ماه پیش تفاوت‌های چشم‌گیری دارد، ادامه داد: ‌دسترسی‌های‌ بانک مرکزی ایران در فضای «یوآن» به مراتب بسیار گسترده‌تر از ۶ ماه پیش است و اصلا قابل مقایسه با ۶ ماه پیش نیست و این دوره گذار‌ بدون تنش‌های بنیادین عبور خواهد کرد.

وی اضافه کرد: موضوع همکاری بانک کونلون چین ارتباطی با FATF ندارد، زیرا در پرونده FATF هیچ تغییری رخ نداده است و شرایط مشابه قبل است.

 به نظر می‌رسد تلاش‌های زیادی در جریان است تا‌ ثبات بازار ارز در ایران را تحت تاثیر قرار دهد و این موضوع باید از سوی نهادهای نظارتی رصد و بررسی دقیق شود.

بنابراین گزارش در روزهای اخیر اخباری مرتبط با قطع ارتباط بانک کونلون چین با ایران منتشر شد که به نظر می‌رسد، بیش از هر چیز انتشار این خبر برای تاثیرگذاری منفی بر بازار ارز بوده است، زیرا این بانک، خود ۶ ماه پیش اعلام کرده بود، همکاری این بانک ۶ ماه با ایران ادامه دارد و بعد از تمدید معافیت‌های تحریمی نفتی، همان رویه ۶ ماه گذشته تکرار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس
برچسب ها: آوای نشاط ، چین ، بانک چینی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: