کد خبر: ۳۲۰۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
مردم لیبی در محکومیت حملات شبه نظامیان «ارتش ملی لیبی» تحت امر ژنرال «خلیفه حفتر» در طرابلس پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش آوای نشاط، معترضان در پایتخت لیبی با سر دادن شعارهایی حملات نیروهای حفتر به طرابلس را محکوم و حمایت خود از نیروهای عملیات «برکان الغضب» (آتشفشان خشم) وابسته به دولت وفاق ملی را اعلام کردند.

درگیری نیروهای شرق (طبرق) و غرب (طرابلس) لیبی وارد هفدهمین روز شده است.

فرماندهی نیروهای شرق را ژنرال بازنشسته خلیفه حفتر بر عهده دارد که از حمایت عربستان سعودی و امارات برخوردار است و فرماندهی جبهه غرب را نخست‌وزیر فایز السراج رئیس دولت «وفاق ملی» در طرابلس بر عهده دارد. 

حفتر به پشتیبانی ریاض، ابوظبی و قاهره قصد دارد طرابلس، مقر دولت وفاق ملی را تصرف کند. حفتر، جنگ علیه طرابلس را عملیات آزادسازی طرابلس نامیده و السراج نیز برای مقابله با این حمله، عملیات نیروهای خود را «برکان الغضب» (آتشفشان خشم) نامیده است. 

معترضان لیبی روز جمعه (دیروز) با تظاهرات در طرابلس شعارهایی علیه امارات و عربستان به دلیل حمایت از حفتر سر دادند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، در شهر مصراته نیز تظاهراتی در مخالفت با حملات نیروهای حفتر به طرابلس برگزار شد و تظاهرات‌کنندگان سکوت جامعه جهانی در قبال این حمله را محکوم کردند.

معترضان مخالفت خود با حکومت نظامی را اعلام و خواستار تشکیل دولت مدنی شده‌اند. معترضان همچنین به نشانه اعتراض به دخالت‌های فرانسه در لیبی و حمایت آن از نیروهای حفتر، جلیقه‌های زرد به تن کردند.

السراج سکوت جامعه جهانی را محکوم کرد

«فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی سکوت جامعه جهانی در قبال حملات نیروهای حفتر به طرابلس را محکوم کرد.

وی در مصاحبه با شبکه بی بی سی گفت که عدم حمایت لازم از نیروهای دولت وفاق ملی ممکن است تبعاتی داشته باشد و از جمله آن احتمال سوء استفاده داعش از شرایط فعلی است.

وی از عدم دستیابی شورای امنیت به توافقی برای تعامل با بحران در لیبی نیز ابراز تأسف کرد.

مرحله دوم عملیات نیروهای حفتر برای حمله به طرابلس

«المنذر الخرطوش» مسئول مرکز رسانه‌ای تیپ ۷۳ پیاده‌نظام وابسته به شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» گفت که نیروهای آن پل فرودگاه طرابلس و وادی‌الربیع را به طور کامل تصرف کرده و منتظر آغاز مرحله دوم «عملیات آزادسازی طرابلس» هستند.

وی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک افزود که «برخی گروه‌های تروریستی در میان نیروهای دولت وفاق ملی هستند که ما پیش‌بینی می‌کنیم به مین‌گذاری و استفاده از خودروهای بمب‌گذاری شده روی آورند.»

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
برچسب ها: آوای نشاط ، حفتر ، لیبی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: