کد خبر: ۳۱۹۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
در واکنش به چندین هفته تظاهرات ضد دولتی در صربستان، ده‌ها هزار نفر در حمایت از رئیس جمهور این کشور در خیابانهای پایتخت تجمع کردند.

به گزارش آوای نشاط، هزاران نفر از مردم صربستان دیروز (جمعه) با تظاهرات در شهر «بلگراد»، پایتخت این کشور از «الکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهور این کشور حمایت کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، این تظاهرات در واکنش به اعتراض‌هایی که در چند ماه گذشته علیه دولت و شخص رئیس‌جمهور صورت گرفت، سازماندهی شد.

با ورود اتوبوس‌های هواداران ووچیچ از سراسر کشور  و حتی از بوسنی و کوزوو به پایتخت، مقامات چندین خیابان را در مرکز شهر مسدود کردند. رسانه‌های دولتی صربستان هم در پخش زنده این تجمع، مقامات مخالف را «دزد» و «فاشیست» خطاب کردند.

ووچیچ این تجمع با عنوان «کارناوال اتمسفر» را بزرگترین تجمع صرب ها در چند دهه گذشته خطاب کرد.

در جریان تظاهرات‌های ضد دولتی که در هفته‌های اخیر برگزار شده است، مخالفان دولت خواستار برگزاری انتخابات آزاد و سالم و آزادی بیشتر رسانه‌ها شده‌اند. آنها رئیس‌جمهور را به محدود کردن اقدامات رسانه‌ها متهم کرده‌اند.

تظاهرات علیه رئیس‌جمهور صربستان از دسامبر گذشته آغاز شده است.یعنی زمانی که به «بروکو استفانویچ» رهبر چپ‌گراها در شهر «کروسواچ» واقع در جنوب صربستان حمله شد. 

طبق اخباری که درباره این واقعه منتشر شده، افرادی با پیراهن‌های سیاه استفانویچ را به وسیله ادوات آهنی مورد ضرب و شتم قرار دادند و او را به شدت زخمی کردند. این افراد البته بعدا دستگیر شدند و ووچیچ هم این واقعه را محکوم کرد. با این حال مخالفان دولت معتقدند که رئیس جمهور با سخنان نفرت پراکنانه علیه منتقدان، شرایط را برای ارتکاب چنین خشونتی مساعد کرده است.

انتهای‌پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: