کد خبر: ۳۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی ایران گفت: 700میلیارد ریال غرامت در 2 هفته گذشته به کشاورزان خسارت دیده چهار استان سیل زده کشور پرداخت شده که سهم کشاورزان خسارت دیده خوزستان 410 میلیارد ریال بوده است.

به گزارش آوای نشاط، محمد ابراهیم حسن نژاد در اهواز افزود: صندوق بیمه کشاورزی به دلیل حجم بالای خسارات سیل و دسترسی نداشتن کامل به مناطق درگیر سیلاب در خوزستان ، پرداخت غرامت به کشاورزان خسارت دیده را با استفاده از تصاویر هوایی و تبدیل آن به نقشه ، از 15فروردین شروع کرده و همچنان ادامه دارد. 
وی گفت: تاکنون نزدیک به 410 میلیارد ریال غرامت به حساب کشاورزان سیل زده خوزستان پرداخت شده و بر اساس مصوبه صندوق که تاکید می کند پرداخت غرامت درکوتاه ترین و سریع ترین زمان به کشاورزان صورت گیرد روند پرداخت غرامت شتاب گرفته است. 
قائم مقام صندوف بیمه کشاورزی ایران ادامه داد: به محض تکمیل پرونده کشاورزان خسارت دیده ، بدون حضور آنان ، غرامت به حساب کشاورزان برابر سقفی که محصول را بیمه کرده اند پرداخت می شود. 
حسن نژاد در ادامه حداکثر پرداختی به هر هکتار محصول گندم را 25میلیون ریال بیان کرد و افزود: 
به گفته وی از مجموع بیش از 100هزار هکتاری که بر اثر آبگرفتگی در خوزستان دچار خسارت شدند 62هزار هکتار آن زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار داشت. 
وی بیان کرد: این صندوق به همه تعهدات خود در پرداخت غرامت به کشاورزان سیل زده مطابق با بیمه نامه عمل می کند. 

** غرامت محصول بیمه نشده را دولت پرداخت می کند 
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی ایران گفت: براساس تصمیم قطعی و مصوبه دولت ، پرداخت غرامت به کشاورزانی که محصول خود را بیمه نکردند برعهده دولت است هرچند غرامت بیشتری از سوی دولت به کشاورزان بیمه شده تعلق می گیرد. 
وی با بیان اینکه دولت پرداخت غرامت به کشاورزان خسارت دیده را شروع کرده افزود: با فروکش کردن سیلاب و برآورد دقیق حجم خسارات ، پرداخت غرامت سرعت بیشتری خواهد گرفت. 
حسن نژاد به همراه شماری از مسئولان صندوق بیمه کشاورزی روز جمعه از مزارع سیل زده شهرستان باوی و اهواز و کشتزارهای نیشکر کشت و صنعت دهخدا که حدود 6 هزار هکتار نیشکر آن به زیر آب رفته دیدن کرد. 
در این بازدید اعلام شد هیچ کدام از کشت و صنعت های نیشکری خوزستان زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار نداشتند. 
سیلاب در 12 شهرستان خوزستان که در حاشیه رودخانه های دز، کرخه و کارون قرار داشتند بیش از 70 هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی خوزستان خسارت زد که سهم خسارات نیشکری خوزستان در 9 کشت و صنعت نیشکر خوزستان بیش از 30هزار میلیارد ریال است. 
بر اساس برآورد جدید سازمان آب و برق خوزستان از دوم فروردین تاکنون بیش از 12میلیارد متر مکعب سیلاب از طریق سدهای استان وارد جلگه خوزستان شده است. 

انتهای پیام /

 

منبع: ایرنا
برچسب ها: آوای نشاط ، کشاورزی ، سیل
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: