کد خبر: ۳۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از بازگشت ۱۸۹۶ واحد تعطیل شده به چرخه تولید خبر داد.

به گزارش آوای نشاط، محمدعلی عزیز محمدی معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: طی بررسی های به عمل آمده مشخص کردید برخی از واحدهای تولیدی به دلایل مشکلات بانکی، تامین اجتماعی، مالیات، اختلاف بین شرکا و یا کمبود مواد اولیه دچار توقف تولید شدند که با برگزاری جلسات صنفی و تخصصی بسیاری از موانع مرتفع گردید و بالغ بر 1896 واحد تعطیل شده به چرخه تولید بازگشتند که در همین راستا 29000 شغل مستقیم در کشور ایجاد شد.

وی افزود: در حال حاضر 45 هزار واحد صنعتی در حوزه صنایع کوچک و متوسط در شهرک های صنعتی پروانه بهره برداری کسب کرده اند که 830 هزار اشتغال ایجاد کرده است.

وی با اشاره به نقش تامین مواد اولیه در چرخه و تولید صنعت گفت: با توجه به نوسانات قیمت ارز و تاثیر آن بر صنعت به خصوص پتروشیمی، تامین مواد اولیه برای برخی از صنایع کوچک مشکل گردید که با سازماندهی و اعمال مدیریت از سوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت و همکاری صنایع پایین دستی همچون مس و فولاد برخی از موانع بر سر راه تولید برداشته شد.

وی افزود: علی رغم تمامی تلاش ها با افزایش تورم بخشی از بازارهای صادراتی را از دست داده ایم و در عرصه تولیدبرخی از مشکلاتی به قوت خود باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سال رونق تولید می‌توان گفت حمایت از تولیدکننده یک جهاد است و تولید امری مقدس است.

محمدعلی عزیز محمدی با اشاره به ظرفیت بالای بازارهای صادراتی به خصوص بازارهای کشور همسایه گفت: بحث بازار 15 کشور همسایه مقوله بسیار مهمی برای ظرفیت تولید ما محسوب می‌شود. کشور عراق با توجه به واردات گسترده ای که دارد می تواند بازار خوبی برای محصولات ما محسوب شود در حالی که سهم ما از این بازار فقط 2 درصد است.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزاری جلسات هفتگی با حضور تولیدکنندگان و متخصصان و اتاق‌های بازرگانی و اصناف است که با برنامه‌ریزی و تدابیر لازم بتوان ظرفیت های صادراتی را گسترش داده و به اقتصاد مقاومتی دست یابیم.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم
برچسب ها: آوای نشاط ، تولید ، صنایع
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: