کد خبر: ۳۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
روحانی:
رئیس جمهور کشورمان طی سخنانی در مراسم رژه روز ارتش گفت: در طول این ۴۰ سال همواره ارتش در کنار ولایت، مردم و برای پاسداری از تمامیت ارضی، استقلال کشور و نظام جمهوری اسلامی فداکاری کرده است.

به گزارش آوای نشاط، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان طی سخنانی در مراسم رژه تهران با تاکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی نقش بسیار ارزشمندی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت، گفت: در روزهای پیش از پیروزی انقلاب و ۲۲ بهمن ۵۷ هم ارتش نقش بسیار ارزشمندی داشت.

وی افزود: زمانی که رژیم پهلوی فرودگاه‌های کشور را در اوایل بهمن به روی پرواز انقلاب و بازگشت امام بزرگوار به ایران بست، هوانیروز اصفهان اعلام کرد که ما با همه توان فرودگاه را باز نگه می‌داریم و از ورود پرواز انقلاب و بازگشت امام استقبال می‌کنیم.

رئیس جمهور متذکر شد: پرسنل نیروی هوایی ارتش در روزهایی که امام به ایران باز گشته بودند و مردم آماده گرفتن آخرین سنگرهای دشمن بودند، به صراحت به پشتوانه انقلاب و امام در کنار مردم ایستادگی کردند و نقش ارزشمند خود در پیروزی انقلاب را ایفا کرد.

روحانی تصریح کرد: از همان آغاز پیروزی انقلاب هموار ارتش مورد توجه ویژه امام بزرگوار و راحلمان قرار داشت و البته قبل از پیروزی انقلاب و در سالهای ۴۲ و ۴۳ به سخنرانی‌های امام مراجعه کنید، می‌بینید که امام برای عزت نیروهای مسلح کشور احترام خاصی قائل است و یکی از اهداف انقلاب را عزت نیروهای مسلح می‌داند.

همواره ارتش در کنار ولایت، مردم و برای پاسداری از تمامیت ارضی فداکاری کرده است

روحانی یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب و مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران که در ۱۲ فروردین اعلام شد، دومین مناسبتی که بعد از انقلاب به فرمان و دستور امام آن روز اعلام شد، روز ارتش جمهوری اسلامی در ۲۹ فروردین ۵۸ بود.

وی افزود: ۴۰ سال از آن سال می‌گذرد و در طول این ۴۰ سال همواره ارتش در کنار ولایت، مردم و برای پاسداری از تمامیت ارضی، استقلال کشور و نظام جمهوری اسلامی فداکاری کرده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز هم می‌بینید که در قضیه سیل در بسیاری از استان‌های کشورمان و آنجا که مردم نیاز به کمک دارند، ارتش، سپاه پاسداران، بسیج، ناجا و همه نیروهای مسلح ما در کنار مردم و با مردم مثل افراد این جامعه بدون آنکه شأنیت مقام و منزلت خود را در نظر گیرند، برای امداد و نجات، اسکان سیل زدگان، عبور سیل‌ها و بازگشایی راه‌ها از همه توان و امکان خود استفاده کردند.

روحانی بیان کرد: بعد از ۳۰ سال که از جنگ تحمیلی می‌گذرد و در آن روزها ارتش، سپاه، بسیج و سایر نیروهای مردمی در کنار یکدیگر از کشور، ملت، استقلال و عزت ما به خوبی دفاع کردند، امروز هم روز ظهور و تبلور این هماهنگی و یکپارچگی بین نیروهای مسلح و مردم است.

وی تاکید کرد: فکر نمی‌کنم که در کشوری بتوانیم نمونه‌ای وحدت، اتحاد و پیوند برادری بین نیروهای مسلح و مردم را تا این حد شاهد باشیم چرا که نیروهای مسلح جز ملت هستند و قدرت خود را برای حمایت از ملت می‌دانند و ملت هم استقلال و عزت خود را در کنار حضور نیروهای مسلح می‌بینند.

رئیس جمهور اظهار داشت: بنده باید از طرف ملت ایران در این ایام سختی که طی هفته‌های گذشته گذرانده اند، از نیروهای مسلح به دلیل خدماتشان، ایثارشان و فداکاری شأن در کمک به مردم نیازمند این کشور تشکر و سپاسگزاری کنم و جز این توقعی از نیروهای مسلح نبود.

همه مردم یکپارچه در کنار سپاه خواهند بود

روحانی با بیان اینکه پیداست روزی که نیروهای مسلح نیاز به حمایت مردم دارند، همه مردم و نخبگان کنار نیروهای مسلح هستند، گفت: شما در اعلام زشت دولت فریبکار آمریکا نسبت به تروریست خواندن نیروی فداکار سپاه پاسداران دیدید که همه مردم یکپارچه کنار سپاه بودند و خواهند بود، به همان دلیل که سپاه همواره کنار مردم بوده و همواره خواهد بود.

وی تصریح کرد: دشمنان ما فکر می‌کنند سپاه پاسداران صرفاً بخشی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است در حالی که اشتباه می‌کنند و باید بدانند که سپاه در سراسر کشور و در همه صحنه‌های ملی و خدماتی حضور دارند و مردم سپاه را از خود می‌دانند و توهین به سپاه، توهین به نیروهای مسلح و ملت بزرگ ایران است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در مقطع تاریخی حساسی که امروز قرار گرفته ایم، جایگاه نیروهای مسلح از هر زمان دیگری بارزتر است، اظهار داشت: امروز، روزی است که قدرت‌های بزرگ به ویژه آمریکا و صهیونیست در این منطقه نمی‌خواهند ثبات، امنیت، یکپارچگی، برادری، حفاظت از منافع ملی وجود داشته باشد و به همین دلیل می‌بینیم گاهی مداخله مستقیم نظامی در کشورهای منطقه دارند.

روحانی ادامه داد: از ۱۸ سال قبل تاکنون ببینید که ارتش آمریکا چه جنایت‌هایی در منطقه مرتکب شده است که موید این مسئله جنایت‌های این رژیم در افغانستان، عراق، سوریه، لبنان، یمن و دیگر کشورها است و آمریکا جز نکبت، بدبختی، ویرانی و آدم کشی چیزی را برای این منطقه به ارمغان نیاورده است.

وی بیان کرد: در دورانی که آمریکا تصمیم گرفت از قدرت نیابتی خود یعنی تروریست‌ها استفاده کند و خود در کنار، نظاره گر باشد و آنها را از نظر تسلیحات و پشتیبانی هوایی حمایت کند اما دیدید آن قدرتی که توانست نقشه شوم آمریکا را در منطقه بر هم زند و این نقش را نقش برآب کند، نیروهای مسلح ایران، ملت‌های منطقه و بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

آمریکا از ملت ایران به دلیل ۴۰ سال ایستادگی عصبانی است

رئیس جمهور گفت: آمریکا از ملت ایران به دلیل ۴۰ سال ایستادگی عصبانی است، آمریکا از نیروهای مسلح ما به دلیل ۴۰ سال ایستادگی در برابر توطئه‌ها عصبانی است، آمریکا از سپاه پاسداران، انقلاب اسلامی عصبانی است و همچنین آمریکا از همه نیروهای مردمی منطقه عصبانی است و آمریکا از حزب الله لبنان، حشد الشعبی عراق و نیروهای مردمی یمن هم عصبانی است.

روحانی تاکید کرد: آمریکا از هر قدرتی که تسلیم او نباشد و تحت سیطره و فرمان این کشور نباشد، عصبانی است و مخصوصاً از نیروهایی عصبانی است که نگذارند آمریکا به اهدافش دست یابد.

وی اظهار داشت: آمریکایی‌ها، رژیم صهیونیستی و اذنابشان در منطقه فکر نمی‌کردند ملت‌های منطقه با کمک ملت ایران و نیروهای مسلح کشورمان و سپاه پاسداران بتوانند همه نیروهای نیابتی آنان که تروریست‌ها بودند را در منطقه خاورمیانه مضمحل کنند و از سرزمین‌هایی که اشغال کرده بودند آنان را برانند.

رئیس جمهور گفت: آمریکا عصبانی است از اینکه نقشه‌ای که به عنوان نقشه قرن برای این منطقه طراحی کرده بود، به دلیل ایستادگی ملت‌ها، ملت ایران و نیروهای مسلح نمی‌تواند پیش ببرد اما راهی که آمریکا انتخاب کرده است، راهی غلط و اشتباه است.

روحانی گفت: سردمداران رژیم آمریکا در اوهام خودشان غرق شده اند و تردیدی نیست که امروز نیروهای مسلح ما از هر زمان دیگری قدرتمندترند و آسمان ایران امروز در سایه قرارگاه پدافند هوایی از هر زمان دیگری امن تر است.

وی ادامه داد: دریاهای کشورمان و آب‌های همجوارمان در سایه حضور نیروی دریایی سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران از هر زمان دیگری امن تر است و حضور نیروهای مردمی منطقه در کنار حمایت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از هر زمان دیگری قدرتمندتر است.

ثبات و امنیت منطقه هدف ماست

رئیس جمهور تاکید کرد: آمریکا قدرت منطقه ما، ایران و نیروهای مسلح ما و همچنین امنیت و ثبات منطقه را نمی‌خواهد؛ آنچه هدف ماست ثبات و امنیت منطقه و استقلال کشورهای منطقه و پایان تروریسم و فعالیت آنان در این منطقه است.

روحانی گفت: یکی از افتخارات نیروهای مسلح ما به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبارزه با تروریسم است که قدم‌های بسیار بلندی را در این زمینه برداشته است و هیچ کس تردیدی ندارد که تروریست‌ها در ایران، عراق، افغانستان، لبنان، سوریه اگر دست شأن هر روز بسته‌تر می‌شود در سایه تلاش ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران و همچنین خواست دولت‌های منطقه و کشورهای منطقه از این نیروهای انقلابی برای حمایت از آنان است.

رئیس جمهور اظهار داشت: می خواهم امروز از ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکر و سپاسگزاری کنم که در این روز ارتش رژه برخی از استان‌ها و شهرستان‌ها را به دلیل وقوع سیل و خدمت به مردم، تبدیل به رژه خدمت نیروهای مسلح کرد و این برای ما بسیار ارزشمند است.

وی خطاب به مردم منطقه، کشورهای همسایه و ملت‌های مسلمان، گفت: نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه در برابر شما و منافع ملی شما نیست بلکه نیروهای مسلح ما در برابر متجاوزان ایستادگی می‌کند و قدرت نیروی مسلح ما، قدرت کشورهای منطقه و دنیای اسلام است.

روحانی تصریح کرد: اگر ما در منطقه امروز مشکلی داریم، ریشه این مشکلات یا از صهیونیسم و یا از استکبار آمریکاست و ملت‌های منطقه قرن‌ها با یکدیگر زندگی کرده اند، با هم مشکلی نداشته اند و برادرانه با هم زندگی کرده اند، حق همسایگی را محفوظ داشته اند، حسن همجواری داشتند و اگر مشکلی وجود دارد از سوی دیگران است.

رئیس جمهور ادامه داد: بیایید در کنار یکدیگر باشیم، با هم باشیم و منطقه را از حضور متجاوزان پاک کنیم و صهیونیسمی که در طول ۷۰ سال مشغول جنایت در این منطقه است، آنان را به عقب برانیم و ملت فلسطین و ملت‌های بزرگ منطقه را به حق تاریخی خودشان با کمک یکدیگر و برادری برسانیم که قطعاً در این راه پیروزی نهایی از آنِ حق خواهد بود.

انتهای پیام/

 

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: