کد خبر: ۳۱۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
رسانه دولتی کره شمالی بامداد پنجشنبه خبر داد رهبر این کشور بر آزمایش یک «سلاح تاکتیکی هدایت‌شونده» نظارت کرده است.

به گزارش آوای نشاط، رسانه دولتی کره شمالی خبر داده این کشور اقدام به آزمایش نوع جدیدی از یک «سلاح تاکتیکی هدایت‌شونده»، زیر نظر رهبرش «کیم جونگ اون» کرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گفت کیم ساخت این سلاح را «رویدادی با اهمیت عظیم» توصیف کرده است. 

این خبرگزاری نوشته است: «کیم بعد از مشاهده قدرت این سلاح هدایت‌شونده جدید خاطرنشان کرد که دانشمندان دفاعی کشورمان و فعالان عرصه صنایع تسلیحاتی گام بزرگ دیگری در افزایش توانمندی‌های دفاعیمان برداشتند.»

اعلام این آزمایش در شرایطی صورت گرفته که دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» به دنبال رسیدن به توافق با کره شمالی برای خلع سلاح هسته‌ای این کشور است. دومین دیدار ترامپ با کیم در ماه فوریه با ناکامی و بدون نتیجه‌ای مشخص پایان یافت.

در شرایطی که کره شمالی در ماه‌های گذشته آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی خودش را متوقف کرده ترامپ گفته عجله‌ای برای رسیدن به توافق هسته‌ای با این کشور ندارد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی مشخص نکرده آزمایش سلاح جدید، آزمایش موشکی بوده یا خیر؛ وبگاه خبری آمریکایی «هیل» نوشته به نظر نمی‌رسد این آزمایش ناقض تعهدات پیونگ‌یانگ برای متوقف کردن آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی‌اش باشد. 

هفته گذشته کیم یونگ اون گفت که از برگزاری سومین دیدار با ترامپ استقبال می‌کند. ترامپ هم در توئیترش از داشتن رابطه شخصی «فوق‌العاده» با کیم تمجید کرد.

هیل اعلان علنی اولین آزمایش تسلیحاتی بعد از نشست ناکام میان ترامپ و کیم در «هانوی»، پایتخت ویتنام را تلاش کره شمالی برای اعمال فشار بر ایالات متحده در جهت کاهش تحریم‌ها ارزیابی کرده است.

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند. 

کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است. 

انتهای پیام/ 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: