کد خبر: ۳۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
روزنامه نگار رسانه انگلیسی با بیان اینکه افراد زیادی در فقر زندگی می کنند، از مردم خواست تا به بازسازی کلیسای نوتردام کمک نکنند.

به گزارش آوای نشاط، "ژانت استریت پورتر"، روزنامه نگار رسانه انگلیسی با بیان اینکه افراد زیادی در پاریس در فقر زندگی می کنند، از مردم خواست تا به بازسازی کلیسای نوتردام کمک نکنند.

وی گفت که تاب دیدن بازسازی کلیسای نوتردام را ندارد، زیرا این پول می تواند صرفِ مشکلات اجتماعی در پاریس شود.

پورتر 72 ساله، دیدگاه های قوی در مورد میزان مبلغی که برای بازسازی کلیسای نوتردام اهدا شده داشت.

وی طی مصاحبه ای گفت: "من از دیدن آتش سوزی این کلیسا ناراحت شدم. واضح است که این مکان بیش از یک ساختمان است. این بنا بخشی از تمدن پاریس است و حتی صدها سال پیش پادشاه انگلستان در آن تاج گذاری شد. پس نماد بسیاری از چیزهاست."

این بنای نمادین روز گذشته در حین انجام تعمیرات آتش گرفت.

هنوز علت آتش سوزی مشخص نیست، اما واژگونی برج مشهور کلیسا در میان این دوزخ مردم سراسر جهان را غمگین کرده است.

ژانت افزود: "اما از طرفی، آتشی که مرا شوکه کرد آتش برج گرنفل بود پس اجازه ندهید اثر آن کاسته شود، زیرا آن برج به خاطر مردمی که در آن بودند واقعا وحشتناک بود."

* آتش سوزی برج گرنفل در یک برج مسکونی بزرگ در غرب لندن در ساعت 1 بامداد به تاریخ 14 ژوئن سال 2017 رخ داد و 79 کشته یا مفقود و 70 زخمی بر جای گذاشت. دلیل این آتش سوزی همچنان نامشخص مانده است.

بنابراین من از سوختن نوتردام ناراحتم، اما لزومی در بازسازی آن نمی بینم.

میزبان مصاحبه با اشاره به نکته ی بسیار خوبِ ژانت، خاطرنشان کرد که کمپین جهانی جمع آوری پول اعلام کرده که دو تن از ثروتمندترین افراد فرانسه 300 میلیون یورو به این کمپین اهدا کرده اند.

وی افزود: "حق با توست ژانت. مردم برای بازسازی یک بنای نمادین به میدان می آیند، اما موارد ارزشمندتری وجود دارد برای اینکه مردم صدها میلیون یورو را دور نریزند."

ژانت اشاره کرد که کمتر از 10 مایلی کلیسای نوتردام، مناطق فوق العاده فقیر پاریس است. بسیاری از مردم در فقر به سر می برند.

وی افزود: "فروش مواد مخدر، جنگ باندها و بخش هایی که پلیس در آن وارد نمی شود، وجود دارد."

پس وقتی این نیازهای اجتماعی را داریم، میلیونرها کجا هستند؟

 

انتهای پیام/

منبع: دانا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: