کد خبر: ۳۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
سفیر ایران در مسقط با اشاره به افزایش پروازها بین ایران و عمان از 20 به 48 پرواز در هفته گفت که ظرف دو هفته آینده یک خط کشتیرانی دیگر نیز بین دو کشور برقرار می‌شود.

به گزارش آوای نشاط، ۱۲۰ تن از فعالان در بخش‌های مختلف تجاری و اقتصادی دیروز (سه‌شنبه) ۲۷ فروردین در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در عمان با حجت الاسلام محمدرضا نوری شاهرودی سفیر کشورمان در مسقط دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار که با حضور رایزنان تجاری و اقتصادی سفارت برگزار شد، سفیر جمهوری اسلامی ایران طی اظهاراتی عنوان کرد: ما در حال حاضر هیچگونه مشکلی با عمان نداریم که بارزترین نشانه آن سفر آسان چنین جمعی به عمان و برگزاری این نشست است. نشانه دیگر آن که در حال حاضر کمیته نظامی مشترک ما در عمان حضور دارد و در روزهای آینده مانور مشترک برگزار می‌کنیم.

وی افزود:‌ همزمان قائم مقام وزیر کشاورزی عمان هم در ایران است و قراردادهایی نیز به خصوص در زمینه شیلات امضاء خواهد شد. به همین خاطر ما علاوه بر قرابت‌های فرهنگی و همسایگی، از روابط مطلوب و پایداری نیز با عمان برخورداریم.

نوری شاهرودی با بیان اینکه سفارت ظرف دو سال اخیر بسیار تلاش کرده تا تسهیلات قابل توجهی را در زمینه رفت و آمد هموطنان ایرانی فراهم کند، اظهار داشت: در نتیجه آن و برخلاف گذشته که اخذ ویزا چند ماه طول می‌کشید، آن هم با هزینه بسیار بالا، در حال حاضر دریافت روادید در فرودگاه با هزینه بسیار اندک نسبت به قبل میسر است و از طرفی روادید عمانی‌ها را نیز لغو کرده‌ایم و عمانی‌ها برای رفتن به ایران دیگر نیاز به اخذ روادید ندارند و این بدین معناست که رفت و آمد آنها هم بسیار تسهیل شده و کار با آنها بسیار راحتر شده که این امر برای رونق کسب و کار بسیار مفید است.

سفیر ایران در مسقط به افزایش پروازها از ۲۰ پرواز به ۴۸ پرواز در هفته نیز اشاره کرد و گفت: خطوط کشتیرانی نیز افزایش یافته به طوری که ظرف دو هفته آینده یک خط کشتیرانی دیگر نیز شروع به کار خواهد کرد.

نوری شاهرودی با بیان اینکه باید به عمان به عنوان یک بازار ۵۰۰ میلیونی نگریست نه یک بازار ۵ میلیونی، خاطرنشان کرد: چرا که از طریق این کشور می‌توان حتی تا آفریقای جنوبی نیز به راحتی کالا صادر کرد.

به گزارش فارس،  سفیر جمهوری اسلامی ایران در ادامه به حجم تجارت با عمان نیز اشاره کرد و افزود: حجم تجارت ما در ۱۱ ماهه سال  ۹۷ بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار بوده که از این میزان ۲۵۰ میلیون دلار سهم واردات ایران از عمان بوده و ۲۸۱ میلیون دلار تبادل تجاری به نفع ایران بوده و برآورد ما این است که این مقدار در آینده نزدیک به یک میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

در ادامه این نشست سفیر ایران و «عبدالخانی» رایزن تجاری و بازرگانی سفارت به پرسش‌های حاضران در زمینه‌های مختلف پاسخ دادند.   
لازم به ذکر است که هیات مزبور به لحاظ تعداد بزرگترین هیات تجاری ایرانی است که ظرف دو سال گذشته به عمان سفر کرده است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: