کد خبر: ۳۱۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
سازمان بین المللی گزارشگران بدون مرز اعلام کرد که عراق برای نخستین بار پس از سالها، از لیست پنج کشوری که پرخطرترین نقاط جهان برای خبرنگاران به حساب می آیند خارج شده و آمریکا برای اولین بار وارد این لیست شده است.

به گزارش آوای نشاط، سازمان بین المللی گزارشگران بدون مرز در گزارشی که روز سه شنبه در رسانه های عراق بازتاب یافت اعلام کرد: آخرین بررسی ها در مورد کشورهای دارای بیشترین خطر برای کار خبرنگاری در جهان، نشان دهنده ورود آمریکا به این لیست برای اولین بار در تاریخ خود و همچنین خارج شدن عراق از این لیست است.

این سازمان افزود: آمریکا برای اولین بار در طول تاریخ خود در حالی وارد این لیست می شود که شاهد نزاع مسلح و یا جنگ داخلی نیست اما وارد فهرست پنج کشور دارای بیشترین خطر برای خبرنگاران در جهان شد و پس از مکزیک و هند در رده سوم قرار گرفت.

این گزارش به نقل از کریستوف دیلور دبیرکل سازمان گزارشگران بدون مرز افزود: نفرت علیه خبرنگاران در آمریکا از سوی سیاستمداران معروف، رهبران دینی و بازرگانان واضح است و در واقع امر عواقب وخیمی برای کار خبرنگاران داشته است و به خشونت علیه آنان و هدف قرار دادن آنها منجر شده است.

بر اساس این گزارش، کشور عراق نیز از فهرست پنج کشور دارای بیشترین خطر برای خبرنگاران خارج شده است اما جایگاه این کشور در رتبه بندی همچنان در حال بررسی است.

همچنین طبق آمار سال 2018 میلادی عراق در رتبه 160 شاخص آزادی بیان خبرنگاران در جهان قرار دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: