کد خبر: ۳۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی گفت: تمام محورهای شریانی، اصلی و فرعی و روستایی خراسان جنوبی به جز ۳ محور باز است و رانندگی با رعایت احتیاط در نقاط آشکارسازی شده امکانپذیر است.

به گزارش آوای نشاط، جعفر شهامت اظهار داشت: با تلاش عوامل راهداری، ناجا و دستگاه‌های امدادی تمام محورهای شریانی، اصلی و فرعی و روستایی خراسان جنوبی به جز 3 محور باز است و رانندگی با رعایت احتیاط در نقاط آشکارسازی شده امکانپذیر است.

وی به محورهای مسدود اشاره کرد و افزود: محورهای مسدود شریانی و اصلی دیهوک- راور به دلیل شکست پل حوزه کرمان (مسیر جایگزین از استان یزد)، عشق آباد - بردسکن به علت طغیان 2 آبنما در انتهای حوزه (مسیر جایگزین از محور فردوس بجستان) و مسیر روستایی آبیز - کالشور شهرستان زیرکوه تا ساعتی دیگر باز خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در این راستا برای مراکز جمعیتی راه تردد یا مسیر جایگزین مهیا شده است.

شهامت گفت: بر اساس ارزیابی انجام شده خسارت 5 تا 90 درصدی به بیش از 172 کیلومتر راه استان با برآورد 480 میلیارد ریال تا قبل از سیلاب‌های اخیر وارد شده است.

وی بیان کرد: حجم خسارت در سیلاب‌های روز قبل و امروز نیز بیش از 2 برابر خسارت سیلاب‌های قبلی است به نحوی که بازسازی 10 دستگاه پل و بیش از یکصد دستگاه آبنما از جمله الزامات فوری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی اظهار داشت: استان خراسان‌جنوبی با بیش از 11 هزار و 360 کیلومتر راه آسفالته از بهمن سال 97 تاکنون شاهد بارش باران و برف به صورت فرا نرمال بوده است.

شهامت افزود: موج جدید بارشها که به صورت سیلابی از روز یکشنبه 25 فروردین ماه سال جاری آغاز شده و ضمن آماده باش تمام دستگاه‌ها، اقدامات گسترده در حوزه تحکیم و بازسازی درواسیونها، تنظیم بالا دست و پایین دست آبنماها و پلها، بازدید و اصلاح وضعیت پلها انجام شده است.

وی یادآور شد: نهایتاً در راستای مدیریت میدانی و جلوگیری از آسیب به شهروندان، 534 نفر از همکاران راهدار در قالب 52 تیم عملیاتی با بهره‌گیری از بیش از 246 دستگاه، ماشین آلات راهداری و 44 دستگاه ماشین آلات مربوط به پیمانکاران در بخش خصوصی به صورت مستمر در جهت ایمن‌سازی محورها و ترمیم اضطراری اقدام کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در موج اخیر بارش‌ها، بارندگی در تمامی شهرستان‌های استان به وقوع پیوسته که خوشبختانه تلفات جانی ناشی از سیلاب گزارش نشده است لیکن در شهرستان‌های طبس، سربیشه، نهبندان و فردوس شدت آسیب‌ها بیشتر بوده است. 

شهامت خاطرنشان کرد: در حال حاضر محورهای مسدود شریانی شامل، محور دیهوک- راور و محور عشق آباد – بردسکن است و محورهای فرعی و روستایی مسدود شامل حاجی آباد-کالشور و حاجی آباد- آهنگران شهرستان زیرکوه، طاهرآباد– کجه شهرستان فردوس، حلوان- پیر حاجات عشق آباد طبس، قاین -رومشتیک شهرستان قاین و حسین آباد – دستگرد شهرستان سربیشه است.

وی مهمترین علت انسداد محورها را به دلیل طغیان رودخانه‌ها و گذر سیل از آبنماهای محور عنوان کرد و اظهار داشت: بیش‌بینی می‌شود طی 48 ساعت آینده تمامی محورها درحوزه استحفاظی استان قابل تردد باشند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی یادآور شد: به محض اتمام عملیات بازگشایی محورها، ایمن سازی و ترمیم موقت و ارزیابی خسارت وارده به ابنیه فنی و روکش و سازه راهها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: