کد خبر: ۳۱۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در واکنش به حریق در کلیسای نوتردام پاریس، نسبت به تخریب بخشی از این بنای تاریخی ابراز تاسف کرد.

به گزارش آوای نشاط، ظریف در توئیتر نوشت: غمگین شدم وقتی بخشی از نوتردام – بنای برجسته مختص عبادت پروردگار یکتا و بنایی که از طریق شاهکار ادبی هوگو همه ما را به هم نزدیک تر کرد – پس از 800 سال سر پا ماندن در پی جنگ ها و انقلاب تخریب شد. فکر ما با فرانسوی ها و همه کاتولیک هاست.

همچنین جواد بعیدی نژاد سفیر کشورمان در انگلیس در توئیتی نوشت: فروریختن بخشی از کلیسای نوتردام که نماد تاریخ و معماری پاریس است و بنایی است که با شاهکار ویکتور هوگو به یک نماد ویژه تبدیل شده، باورنکردنی است.روزی غم انگیز برای فرانسه و هنردوستان سراسر دنیاست.

کلیسای نوتردام شب گذشته دچار حریق شد و سقف و یکی از برج های آن فرو ریخت. مقام های فرانسوی اعلام کردند که توانسته اند ساختمان این بنا را از نابودی کامل حفظ کنند.
قدمت کلیسای نوتردام به قرن دوازدهم میلادی بازمی گردد و هر ساله میزبان میلیون ها گردشگر است. این کلیسا در رمان «گوژپشت نوتردام» نوشته 'ویکتور هوگو' نویسنده فرانسوی جایگاه مهمی یافته و از این جهت معروف شده است.

انتهای پیام/

 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: