کد خبر: ۳۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
« ابراهیم حاتمی کیا» به عنوان چهره سال هنر انقلاب معرفی و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان فرهنگی و هنری تجلیل شد

به گزارش آوای نشاط، همزمان با آیین اختتامیه هنر انقلاب در سالن سوره حوزه هنری، رضا امیر خانی، هدایت‌الله بهبودی، ابراهیم حاتمی‌کیا، مسعود نجابتی و مهدی نقویان به عنوان نامزدهای نهایی دریافت جایزه چهره سال هنر انقلاب معرفی شدند که در نهایت ابراهیم حاتمی کیا به عنوان چهره سال هنر انقلاب معرفی و تجلیل شد.

** راه را با هم ساختیم و مسیر را با هم هموار کردیم

ابراهیم حاتمی کیا پس از دریافت این جایزه ،گفت: این لحظه بسیار ارزشمندی است که افتخار به آن می کنم. عمر چهار دهه فیلم سازی من به اندازه عمر انقلاب است و تا یادم می آید بالا و پایین های بسیاری برای ساخت فیلم داشتیم.
این کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون کشور ،افزود: این مسیر هموار و آسفالت نبود تا ما در آن حرکت کنیم راه را با هم ساختیم و مسیر را با هم هموار کردیم و مباحثی همچون هنرمتعهد، هنرمند انقلابی و باید و نبایدها، مسائلی بودند که در ابتدای انقلاب مطرح و نسبت به آن چیزی که باید گفت نباید گفت و هنر متعهد و هنر انقلابی که چگونه باید باشد مسائلی بود که برای آن زحمت ها کشیدیم.

معیار انتخاب ابراهیم حاتمی‌کیا نیز کارگردان فیلم سینمایی «به وقت شام» و پرداختن به موضوع مدافعان حرم و مبارزه با تروریسم و توفیق در جذب مخاطب گسترده و معیار انتخاب مسعود نجابتی، تأثیرگذاری در عرصه هنر تجسمی، جشنواره‌ها و رویدادهای بزرگ هنری، آموزش هنرمندان متعهد و جوان و واکنش به وقایع مهم جهان با نگاهی هنری. مدیریت و دبیری جشنواره تجسمی مقاومت، توجه به کادرسازی و آموزش گسترده هنرمندان متعهد و جوان، واکنش هنرمندانه، متعهدانه و بهنگام نسبت به وقایع جهان اسلام عنوان شد.

در این راستا معیار انتخاب رضا امیرخانی به عنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه چهره سال هنر انقلاب، برنده جایزه یازدهمین دوره جایزه جلال در سال 97 برای نویسندگی رمان «رهش»، تأثیرگذاری ادبی و جذب حداکثری مخاطب عنوان شد. همچنین معیار انتخاب هدایت‌الله بهبودی، برنده یازدهمین جایزه جلال در سال 97برای نویسندگی کتاب «الف-لام-خمینی» و مستندسازی از وقایع مهم تاریخ انقلاب مطرح شده است.

معیار انتخاب مهدی نقویان نیز به عنوان کارگردانی مستندهای «در برابر طوفان»، «خارج از دید 2» و «ایران 20»، مستندسازی و شناساندن افتخارات و دستاوردهای انقلاب اسلامی به شیوه‌ای نوین مطرح شده است.

آیین اختتامیه پنجمین هفته هنر انقلاب عصر دوشنبه با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین هنرمندان عرصه های مختلف فرهنگی، هنری و قلم در سالن سوره حوزه هنری با معرفی چهره سال هنر انقلاب و همچنین معرفی یک رویداد فرهنگی هنری انقلاب به کار خود پایان داد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: