کد خبر: ۳۱۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
انگلیس یک کشتی جنگی خود را به بهانه تامین امنیت منطقه در ماموریتی سه ساله به سواحل بحرین اعزام کرده است.

 به گزارش آوای نشاط، رسانه انگلیسی از ورود یک کشتی جنگی این کشور به غرب آسیا برای انجام ماموریتی سه ساله خبر داد.

 به نوشته وبگاه «پلی ماوث» کشتی جنگی «ایچ ام اس مانتروز» روز یکشنبه برای ماموریتی سه ساله وارد آب‌های بحرین شده است.

این کشتی جنگی بعد از گذشت 6 ماه و طی مسافت 47 هزار مایل از پلی ماوث برای حمایت از تاسیسات جدید نیروی دریایی انگلیس در بحرین  و عملیات این کشور در آب‌های منطقه از جمله آبراه سوئز در یکی از بنادر بحرین پهلو گرفته است.

 بر پایه این گزارش، این کشتی جنگی قرار است عملیات مرتب گشتزنی، مبازره با انتقال مواد مخدر در آب‌های اقیانوس هند و شرکت در عملیات ضد تروریستی و البته کمک به متحدان انگلیس در خاورمیانه را برای حصول اطمینان از تامین امنیت این منطقه حیاتی به اجرا گذارد. کشتی جنگی مانتروز قرار ست تا سال 2022 در منطقه غرب آسیا ایفای ماموریت کند.

«کونور اونیل»  فرمانده کشتی مذکور در این زمینه اظهار داشت: «امروز روزی بزرگ و پایان سفر جهانی ماست، اما شروع دوره ما در خاورمیانه است. »

«استیو دینتون» فرمانده ارشد نیروی دریایی انگلیس در خاورمیانه که عملیات دریایی این کشور  در منطقه را از مقر خود در بحرین هدایت می‌کند، در این زمینه  گفت که حضور بلندمدت این کشتی جنگی بیانگر تعهد انگلیس به تمام منطقه خاورمیانه است.

فرمانده ارشد انگلیسی افزود: «نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در اینجا حضور دارد تا از منافع برون مرزی انگلیس حمایت کرده و به پیشبرد امنیت در منطقه کمک کند.»

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: