کد خبر: ۳۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از ارائه برنامه تولید برق نیروگاه‌های برقابی به توانیر خبر داد و گفت: نیروگاه‌های برقابی امسال ۲ برابر سال گذشته تولید برق خواهند داشت.

به گزارش آوای نشاط، بهروز مرادی در پاسخ به این سوال که با توجه به وضعیت مناسب حجم ذخایر سدها آیا برنامه تولید برق این نیروگاه‌ها در ساعات پیک تابستان تنظیم شده است، گفت: نیروگاه‌های برقابی به دلیل وضعیت مناسب ذخایر آب در پشت سدها امسال کمک خوبی به تولید برق در ساعات اوج خواهند کرد.

وی افزود: طبق برنامه‌ای که به دیسپاچینگ و توانیر ارائه شده پیش‌بینی شده است که امسال حدود ۱۰ هزار مگاوات برق از نیروگاه‌های برقابی تولید شود.

مرادی با بیان اینکه تولید ۱۰ هزار مگاوات برق از نیروگاه‌های برقابی نسبت به پارسال که ۵ هزار مگاوات بود ۲ برابر خواهد شد،‌ اظهار داشت: ظرفیت نصب‌شده نیروگاه‌های برقابی ۱۱ هزار مگاوات است، حال اگر ۹۰ درصد این ظرفیت وارد مدار شود، قطعا می‌توانیم بر کمک مناسب نیروگاه‌های برقابی حساب ویژه‌ای باز کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران ادامه داد: سهم سدهایی که در رودخانه کارون هستند در سال جاری بیشتر خواهد بود، به طوری‌که نیروگاه کارون ۴ حدود یک هزار مگاوات، کارون ۳ بالغ بر ۲ هزار مگاوات، سد شهید عباسپور ۲ هزار مگاوات، مسجد سلیمان ۲ هزار مگاوات و سد گتوند یک هزار مگاوات تولید برق خواهند داشت.

به گفته وی، سد کرخه ۴۰۰ مگاوات، سد سیمره ۴۸۰ مگاوات و سد داریان ۲۰۰ مگاوات تولید برق خواهند داشت. 

مرادی در پاسخ به این سوال که آیا از بابت فروش برقابی به شبکه و دیسپاچینگ طلبکار هم هستید، گفت: حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از بابت فروش برق به شبکه سراسری برق طلبکار هستیم که البته سهم آب و برق خوزستان در مورد طلب از دیسپاچینگ و شبکه سراسری برق بیشتر است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: