کد خبر: ۳۱۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
به گفته ساکنان منطقه لواسان فعالیت دو تن از نمایندگان تهران از لیست امید، در منطقه شمیرانات به گونه ای است که متولیان ساخت و ساز غیرمجاز بسیار دلگرم شده و همچنان به کارشان ادامه می دهند.

به گزارش آوای نشاط، بدون شک یکی از خبرسازترین مناطق سال 97 در استان تهران، منطقه شمیرانات بود. ویلاسازی های غیر مجاز، زمین خواری، ساخت و سازهای بدون مجوز، تجاوز به حریم رودخانه در شمیرانات که طی دهها سال صورت گرفته بود، در ماههای آخر سال 97 توجه بسیاری از رسانه ها را بخود جلب کرد و از سوی برخی افراد به رسانه ها کشیده شد.

حجت الاسلام سید سعید لواسانی امام جمعه لواسان که خود را پرچمدار مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز در این منطقه معرفی کرده بود، در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به تخلفات گسترده و ساخت و سازهای غیرمجاز تأکید کرد که در بسیاری از تخلفات صورت گرفته مسئوولین لواسان تحت فشار مقامات مافوق قرار می گیرند و به محض اینکه دستگاهها در لواسان برای برخورد و تخریب اقدام می کنند، افرادی از فلان نهاد یا فلان وزارتخانه تماس می گیرند که چرا تخریب می کنید؟

در همین زمینه، در پی تماس تلفنی برخی از شهروندان منطقه شمیرانات با خبرنگار ما ردپای  2 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیده می شود که ضرورت دارد هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان و دستگاه های نظارتی به این مساله توجه جدی نشان دهند.

بنا بر اظهارات شهروندان لواسان و شمیرانات، دوتن از نمایندگان لیست امید که نماینده تهران هستند، فقط و فقط در این منطقه حضور پر رنگی دارند و دخالت های پنهانی آنها منجر به ساخت و سازهای غیرمجاز و مایه دلگرمی سوداگران در این شهر شده است.

خانم «طیبه سیاوشی شاه عینی» نماینده اصلاح طلب لیست امید نامی آشنا برای مردم شمیرانات است و مردم بخوبی وی را می شناسند که چگونه حمایت هایش از سرمایه داران و برخی ملاکان بزرگ و بنگاه داران باعث شده به راحتی و بدون هیچ نگرانی، به صورت غیر مجاز ویلاسازی کنند.

اهالی این منطقه می گویند: همچنین در یک مورد تخلف ساختمانی به گونه ای است که فردی در منطفه سبو بزرگ معروف به "سرخ پشته" ، در حریم شهر و کاملاً بدون پروانه ظرف چند ماه چندین هزار متر ویلاسازی کرده است، این بنا هم در کمیسیون بدوی (ماده 100) و هم تجدید نظر محکوم شده و حکم تخریب 100 درصد دریافت کرده است.

نامبرده که گفته می شود مشاور آقای "مهدی شیخ" نماینده تهران و از دیگر نمایندگان لیست امید می باشد، جزو گروه مشاوران دفتر نمایندگان مجلس در لواسانات است.

بنابر اظهار نظرهای مردمی، خانواده نامبرده اعم از همسر و فرزندان با رفت و آمد زیادی به انگلیس دارند و برخی افراد هم مدعی هستند که خانواده وی با دریافت تابعیت ساکن انگلیس هستند و خود فرد مذکور هم سالانه چند سفر به انگلیس دارد که نزدیکی چنین فردی به نمایندگان مجلس جای سوال دارد.

بررسی خبرنگار ما حاکی است  بعد از ابلاغ رای ماده 100 ، پروژه ساخت ویلا متوقف شده بود اما با نهایت تاسف، با تهدید برخی از افراد در مجلس شورای اسلامی و لیست امید، ملک مذکور که در مرحله فونداسیون و اسکلت فلزی متوقف شده بود، امروز علاوه بر دیوار چینی، سقف ساختمان آن هم زده شده است.

دفتر نمایندگان تهران در منطقه لواسان نیز در محله احمدآباد و عمارت بوستان هم که محل رفت و آمد همه نمایندگان می تواند باشد اما به نوعی به دفتر اختصاصی خانم سیاوشی تبدیل شده است.

حال جای سوال است که مگر شهر ری، اسلامشهر، تهران و پردیس جزو حوزه نمایندگی خانم سیاوشی نیست؟ اینکه وی تنها در منطقه شمیرانات و شهر لواسان رفت و آمد زیادی دارد، چه معنی دارد؟

ضرورت دارد نهادهای نظارتی به چنین اقدامات نمایندگانی که باید قانونگذار باشند نه حامی متخلفان و سوداگران، ورود جدی داشته باشند و اجازه ندهند آنها با سوء استفاده از موقعیت ایجاد شده، به ساخت و سازهای غیرقانونی و تخریب محیط زیست و زیست بوم لواسانات کمک کنند.

موارد مطرح شده در این گزارش بر اساس اطلاعاتی است که مردم منطقه در اختیار خبرنگار ما قرار دادند و دانا هم بنا بر وظیفه رسانه ای و در راستای انعکاس مشکلات مردم و مبارزه با متخلفان اقدام به انتشار برخی از موارد کرده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: