کد خبر: ۳۱۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
وزیر دفاع هند تاکید کرد از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه دهلی‌نو بابت خرید یک سامانه موشکی ساخت روسیه جلوگیری خواهیم کرد.

به گزارش آوای نشاط، هند می‌گوید مطمئن است که  از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه خود به دلیل خرید سامانه موشکی «اس-400» ساخت روسیه جلوگیری خواهد کرد.

 به نوشته وبگاه شبکه خبری «پرس. تی .وی» «نیرمالا سیثارامان» وزیر دفاع هند یکشنبه در مصاحبه با «خبرگزاری فرانسه» تاکید کرد که کشورش  به سلاح‌های ساخت روسیه نیاز دارد تا قدرت خود را حفظ کند.

وزیر دفاع هند در مصاحبه خود با خبرگزاری فرانسه گفت که دهلی نو دلایل خود را برای خرید این سامانه موشکی به واشنگتن ارائه کرده و انتظار دارد آمریکا آن‌ها را بپذیرد و از اعمال تحریم‌ها علیه هند اجتناب ورزد.

وزیر دفاع هند اظهار داشت: «در مورد اس-400 ما به خوبی توضیح داده‌ایم و موارد مطرح شده شنیده و درک شده است و آن‌ها از دیدگاه طرح شده قدردانی کرده‌اند.»

در حالی که آمریکا نسبت به اعمال تحریم علیه کشورهایی که از روسیه تجهیزات نظامی خریداری می‌کنند، هشدار داده ، «نارندرا مودی» نخست وزیر هند ماه اکتبر (مهر گذشته) اعلام کرد که قرارداد پنج میلیارد دلاری را با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه برای دریافت سامانه موشکی اس- 400 امضا کرده است.

بر اساس این گزارش، دولت آمریکا تحریم‌هایی را علیه ارتش چین در سال 2018 برای خرید اس-400 و دیگر تجهیزات نظامی از روسیه اعمال کرد. آمریکا در حال حاضر بابت همین مسئله با ترکیه اختلاف دارد و به این کشور بابت خرید اس-400 و تعلیق مشارکت در ساخت  جنگنده رادار گریز «اف-35 » هشدار داده است.

مقام‌های آمریکایی امیدوارند که هند را در لغو توافق با روس‌ها متقاعد سازند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
برچسب ها: آوای نشاط ، هند ، تحریم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: