کد خبر: ۳۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: این ستاد ۱۸ هزار بسته لوازم خانگی برای مردم مناطق سیل‌زده ارسال می‌کند که امروز ۴ هزار بسته لوازم خانگی به ارزش ۲۰ میلیارد تومان به مناطق سیل‌زده گلستان ارسال می‌شود.

به گزارش آوای نشاط، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پیش از ظهر امروز در حاشیه آیین ارسال بسته‌های لوازم خانگی به مناطق سیل‌زده استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از همان لحظات اولیه وقوع سیل، خدمت‌رسانی به مردم این مناطق را آغاز کرد و این خدمت‌رسانی در هشت استان سیل‌زده ادامه یافته است.

وی افزود: هم‌اکنون قرارگاه‌های ایجاد شده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حال خدمت‌رسانی در هشت استان سیل‌زده هستند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به اینکه لوازم ضروری مثل پتو، چادر، آب معدنی، غذای سرد و گرم، چکمه و ... به مناطق سیل‌زده ارسال شده است، تأکید کرد:  ما به مردم قول داده‌ایم از لحظه حادثه تا انتها در کنارشان باشیم.

مخبر درباره تصمیمات مهم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در زمینه خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده گفت: تأمین بخشی از لوازم خانگی از دست رفته، تأمین دام‌های آسیب دیده و مهمترین موضوع بحث اشتغال مردم مناطق سیل‌زده پس از بحران، از تصمیمات ستاد است.

وی ادامه داد: امروز ۴ هزار بسته لوازم خانگی به ارزش ۲۰ میلیارد تومان شامل یخچال،گاز، پتو، موکت و ظروف مورد نیاز تهیه شده و به مناطق سیل‌زده گلستان ارسال می‌شود؛ این بسته‌ها حداکثر تا دو هفته دیگر در این مناطق توزیع خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) درباره نحوه توزیع این بسته‌های لوازم خانگی گفت: ستاد در مصادیق توزیع هیچ دخالتی نمی‌کند و امام جمعه و استاندار اسامی افراد واجد شرایط را مشخص می‌کنند تا این بسته‌ها در بین آنها توزیع شود.

مخبر با اشاره به اینکه ۴ هزار بسته لوازم‌التحریر در استان گلستان توزیع شده است، خاطرنشان کرد: در دیگر استان‌های سیل‌زده نیز این اتفاق خواهد افتاد.

وی تأکید کرد: فعالیت اصلی که توسط ستاد انجام خواهد شد، بحث اشتغال مردم مناطق سیل‌زده است و در این رابطه ۳ هزار شغل طی امسال در استان گلستان ایجاد خواهد شد و تمامی تسهیلات این کار در نظر گرفته شده و پس از بحران این کار انجام می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) درباره ساماندهی گروه‌های جهادی یادآور شد: از دو سال پیش ساماندهی این نیروهای جهادی انجام شد؛ برخی گروه‌ها وابسته به ستاد هستند و برخی گروه‌ها نیز از سوی ستاد به آنها کمک شده است؛ در این سیل تمامی گروه‌ها به یکدیگر وصل شدند و یک هم‌افزایی بسیار خوبی بین آنها شکل گرفت.

مخبر افزود: با حضور در برخی استان‌های سیل‌زده و دیدن تلاش این جوانان یاد جمله مقام معظم رهبری افتادم که فرمودند امروز هم اگر جنگ شود، جوانان کشور پر شورتر به صحنه می‌آیند.

وی با بیان اینکه پس از وقوع سیل هیچ جوانی در کشور آرام نگرفت، گفت: در کشور آمریکا سال ۲۰۱۴ با ۳۷۵ میلیمتر بارندگی ۳۰ نفر جان خود را از دست دادند و ۸ میلیارد دلار به کشور ضرر وارد شد؛ امروز هیچ دستگاه و نهادی در کشور وجود ندارد که بتواند برای کاهش آلام مردم کاری انجام دهد اما این کار را نکند و اگر بگوییم این دستگاه یا نهاد در حد توان کاری نکرده، یک ظلم است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه کشور حادثه خیز است و باید همیشه آماده باشیم، تصریح کرد: در همین مرکز فوریت‌های امدادی بنیاد اجتماعی احسان برای ۱۰ هزار نفر سیل‌زده امکانات فراهم شده است و دلیل اصلی که در همان لحظات اولیه سیل خدمات خود را آغاز کردیم، همین موضوع است و اگر در هر نقطه‌ای از کشور از این قبیل حوادث رخ دهد، ستاد به سرعت وارد عمل خواهد شد.

مخبر با اشاره به اینکه هر بسته لوازم خانگی ارسالی به گلستان ۵ میلیون تومان ارزش دارد، یادآور شد: در این گونه حوادث با وجود تلخی، نکات مثبتی هم به وجود می‌آید؛ برای مثال یکی از نکات مثبت این حادثه، این است که تمامی اقلام این بسته‌های ارسالی به مناطق سیل‌زده تولید داخل است و این امر باعث شده در سال رونق تولید، فعالیت آنان نیز رونق بگیرد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: