کد خبر: ۳۱۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
به دنبال بارش شدید باران در بندرعباس مرکز استان هرمزگان که از شامگاه شنبه آغاز شده، تمام خیابان های اصلی و فرعی این شهرستان را آب فرا گرفت.

به گزارش آوای نشاط، آبگرفتگی موجب کندی حرکت خودروها در خیابان ها شده و در برخی از نقاط گلشهر جنوبی آب از داخل کانال ها در حال فوران است.
به دنبال این بارش برق مناطقی از بندرعباس از جمله گلشهر شمالی و جنوبی در لحظه مخابره این خبر قطع شده و امکان برقراری ارتباط نیز میسر نیست.
بارش باران موجب توقف عملیات بندری در بندر شهید رجایی بزرگترین بندر کانتینری کشور نیز شده است.
هواشناسی هرمزگان پیش از این با صدور اخطاریه نسبت به ورود این سامانه بارشی و احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه های فصلی در استان هشدار داده بود .
به دنبال این اخطاریه تمام دستگاه های هرمزگان با دستور فریدون همتی استاندار به حالت آماده باش درآمده است.
صبح شنبه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری نیز در تماس تلفنی با استاندار هرمزگان ، اقدامات انجام شده در استان جهت مواجه با سیل احتمالی را مورد بررسی قرار داد.
ارتباط تلفنی در منطقه غرب هرمزگان نیز برای ساعاتی قطع بود که با تلاش های صورت گرفته ارتباط تلفن های همراه برقرار، اما تلفن های ثابت همچنان قطع است.
برق 20 روستا در شهرستان جاسک نیز به دلیل خارج شدن پست 63 کیلوولت کوه مبارک شامگاه شنبه قطع شد که با تلاش نیروها مشکل برطرف و برق این روستاها وصل شد.
طبق اعلام هواشناسی هرمزگان فعالیت این سامانه بارشی تا فردا یکشنبه 25 فروردین ماه ادامه دارد.
تمام مراکز آموزشی هرمزگان در روز شنبه 24 فروردین ماه تعطیل بود و مدارس برخی از شهرهای استان نیز از سوی مدیریت بحران استان برای فردا یکشنبه 25 فروردین ماه تعطیل اعلام شده است.

 
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: