کد خبر: ۳۱۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
مدیر دفتر تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: بر اساس برآورد‌ها در سال ۱۳۹۸ میزان تولید نیروگاه‌های برق آبی استان تهران ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت.

به گزارش آوای نشاط، محمد شهریاری درباره وضعیت نیروگاه‌های برق‌آبی تهران اظهار کرد: در سال ١٣٩۶ که یک سال خوب از نظر منابع آبی بود، توانستیم در حدود ۴۰۰ هزار مگاوات ساعت از ۹ واحد نیروگاهی شرکت آب منطقه‌ای تهران تولید برق داشته باشیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته، به دلیل مواجه بودن با شرایط خشکسالی، این میزان تولید برق به ۲۳۵ هزار مگاوات ساعت کاهش پیدا کرد؛ به عبارتی میزان تولید برق از نیروگاه‌های برق آبی تهران نصف شده و نتوانستیم با ظرفیت حداکثری تولید برق داشته باشیم.

مدیر دفتر تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای با بیان این‌که به دلیل بارش‌های اخیر، برنامه‌ریزی به جهت افزایش تولید از نیروگاه‌های برق‌آبی امیرکبیر، لتیان، کلان و طالقان صورت پذیرفته است ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، در سال جاری وضعیت منابع آبی با افزایش خوبی همراه بوده و بر همین اساس، تولید نیروگاه‌های برق‌آبی یادشده نیز افزایش خواهد یافت.

شهریاری با اشاره به بهبود وضعیت تولید نیروگاه‌های برق‌آبی گفت: طبق برآورد‌های صورت گرفته، امسال میزان تولید برق از این طریق به ۴۵۰ هزار مگاوات ساعت می‌رسد که این موضوع می‌تواند در پیک مصرف تابستان نقش مؤثری در کمک به شبکه برق کشور داشته باشد.

محمودرضا حقی‌فام - سخنگوی صنعت برق کشور - نیز اخیراً به ایسنا گفت: بارش‌های اخیر موجب شد توان نیروگاه‌های برق آبی نسبت به سال‌های گذشته، دو برابر افزایش یابد؛ به گونه‌ای که انتظار می‌رود ۵۰۰۰ مگاوات بیش‌تر از سال گذشته ظرفیت تولید برق از این نیروگاه‌ها را داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: