کد خبر: ۳۱۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
فرماندار شهرستان خمین گفت: بر اساس آخرین آمار و گزارش‌ها خسارت ناشی از سیل در این شهرستان مبلغی بالغ بر 70 میلیارد تومان است.

به گزارش آوای نشاط، احمد طهرانی با اشاره به برآورد 70 میلیارد تومانی خسارت ناشی از سیل در شهرستان خمین بیان کرد:دو موج بارشی در فروردین‌ماه سال جاری خسارت 51 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی، 3 میلیاردی به زیرساخت‌های شهری، 11 میلیاردی به جاده‌های مواصلاتی و راهداری خمین به همراه داشته است. 
وی تصریح کرد: خسارت 51 میلیاردی حوزه کشاورزی بخش‌های دامداری، قنوات، گلخانه‌ها، زمین‌های زراعی و منابع طبیعی را شامل می‌شود. 
فرماندار شهرستان خمین از تخریب 70 تا 100 درصدی 268 مسکن در روستاهای این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: خسارت ناشی از سیل در حوزه مساکن و بناها 268 مورد تخریب 70 تا 100 درصدی منازل روستایی، تخریب جزئی به 274 منزل روستایی و تخریب 30 واحد مسکونی در حوزه شهری و منطقه قورچی باشی بوده است.
طهرانی ادامه داد: در جلسه‌ای که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در ستاد مدیریت بحران استان مرکزی تشکیل شد قرار بر آن شد تا خسارت‌های وارده به شهرستان‌ها توسط فرمانداری‌ها جمع‌‌آوری و در ستاد بحران استان میزان خسارت‌ها برآورد و در نهایت برای اخذ تصمیم به هیئت دولت ارسال شود. 
وی از ارسال چهار محموله به ارزش 150 میلیون تومان به منطقه سیل‌زده خوزستان از شهرستان خمین خبر داد و گفت: توسط مدیریت بحران شهرستان خمین یک قرارگاه  برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیرین و بخش‌های خصوصی دایر و در این راستا چهار محموله با ارزش 150 میلیون تومان به خوزستان ارسال شده است. 
فرماندار شهرستان خمین خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم مدیریت بحران استان کمک‌های جمع‌آوری شده در شهرستان خمین در اختیار ناحیه مقاومت سپاه قرار داده شده و برای توزیع بین مردم سیل زده به منطقه ارسال شده است. 
طهرانی تصریح کرد: در بحث امداد رسانی به مردم سیل زده لرستان 4 گروه جهادی، یک گروه امدادی هلال‌احمر، یک گروه تجهیزات راهداری و حمل‌ونقل از شهرستان خمین اعزام شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
برچسب ها: آوای نشاط ، خمین ، سیل
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: