کد خبر: ۳۱۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
گروه تروریستی داعش ادعا کرد که عناصر وابسته به این گروه طی عملیاتی توانسته‌اند یک شهرک واقع در مرکز لیبی را به تصرف خود درآوردند.

به گزارش آوای نشاط، همزمان با تشدید درگیری‌ها بین نیروهای لیبی در اطراف شهر طرابلس، پایتخت این کشور، گروه تروریستی داعش از اشغال یک شهرک در لیبی خبر داد.

خبرگزاری «اعماق» داعش چهارشنبه (۲۱ فروردین) اعلام کرد که عناصر این گروه تروریستی در یک عملیات ناگهانی شهرک «الفقهاء» را در منطقه «الجفره» (مرکز لیبی) به سیطره خود درآوردند.

این رسانه داعش اعلام کرد که در این حمله، رئیس شورای شهر و فرمانده گارد آن به همراه شماری کشته شده‌اند. این شهرک تحت تصرف نیروهای ژنرال حفتر بوده است.

گروه تروریستی داعش عملیات خود برای اشغال این شهرک لیبی را «انتقام ولایت شام» نامیده است. داعش بعد از سال‌ها اشغال مناطق گسترده‌ای از عراق و سوریه، ماه گذشته آخرین منطقه تحت اشغال خود در سوریه (منطقه باغوز) را از دست داد.

طی یک هفته گذشته نیروهای تحت امر ژنرال «خلیفه حفتر»، از افسران سابق ارتش لیبی حرکت به سمت شهر طرابلس برای اشغال آن را آغاز کردند.

دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» که مورد حمایت غرب و جامعه بین‌الملل است، در این مدت با نیروهای حفتر درگیر شدند. سازمان ملل اخیرا و به دنبال آغاز این درگیری‌ها در باره بازگشت گروه‌های افراطی و تکفیری در سایه درگیری‌های اخیر هشدار داده است.

گروه تروریستی داعش سه سال پیش موفق شده بود مناطقی را در امتداد ساحل لیبی در مدیترانه را به اشغال خود درآورد و شهر «سرت» را به عنوان پایتخت خلافت خودخوانده در این کشور اعلام کند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
برچسب ها: آوای نشاط ، داعش ، لیبی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: