کد خبر: ۳۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
نماینده جمهوری‌خواه آمریکایی در مجلس سنا به وزیر خارجه کشورش هشدار داد اجازه جنگ با ایران را ندارد.

به گزارش آوای نشاط، «راند پال»، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی به «مایک پامپئو»، وزیر خارجه این کشور گفت اجازه جنگ با ایران، بدون مجوز کنگره را ندارد.

پال در جلسه استماع وزیر خارجه آمریکا در کمیته روابط خارجی مجلس سنا از پامپئو پرسید آیا «قانون توسل به زور نظامی»، مصوب سال ۲۰۰۱ که به دولت آمریکا اجازه می‌دهد بدون مجوز کنگره به طرف‌های مظنون به تهدید تروریستی حمله نظامی کند ایران را هم شامل می‌شود یا خیر.

وزیر خارجه آمریکا از پاسخ مثبت به این سوال طفره رفت و گفت که ترجیح می‌دهد این سوال را به حقوق‌دان‌ها ارجاع بدهد اما با تکرار ادعاها گفت «شکی وجود ندارد بین حکومت ایران و القاعده ارتباط وجود دارد.»

رند پال در پاسخ به این سخنان پامپئو گفت: «شما از طرف کنگره اجازه جنگ با ایران را ندارد. فقط کنگره می‌تواند اعلان جنگ کند.»

پامپئو در بخش دیگری از سخنانش گفت ایران به دنبال قرار دادن سامانه‌های موشکی خود در داخل لبنان است و تشدید تنش بین حزب‌الله و اسرائیل خطری واقعی است. 

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد فناوری‌هایی که ایران در اختیار حوثی‌ها در یمن قرار داده است خطری برای کشورهای حاشیه خلیج فارس و آمریکا است. او ادعا کرد ایران تنها به تأمین تجهیزات برای حوثی‌ها اکتفا نکرده بلکه به آنها آموزش استفاده از تسلیحات را هم داده است. 

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس
برچسب ها: آوای نشاط ، آمریکا ، پمپئو
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: