کد خبر: ۳۱۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
وزیر امور خارجه به همراه قائم مقام و معاون سیاسی وزارت خارجه بعدازظهر امروز (چهارشنبه) به دیدار سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رفت.

به گزارش آوای نشاط، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه بعدازظهر امروز (چهارشنبه) با حضور در دفتر سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با وی دیدار و گفت‌وگو کرد. 

مرتضی سرمدی قائم مقام و سید عباس عراقچی معاون سیاسی ظریف را در این دیدار همراهی می‌کردند.

در این دیدار سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و سردار امیرعلی حاجی‌زاده  فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز حضور داشتند.

این دیدار همزمان با اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز پاسدار و جانباز و تبریک این اعیاد و در پی اعلام حمایت مجدد وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

روز دوشنبه 19 فروردین ماه با اعلام وزیر امور خارجه آمریکا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی وزارت خارجه آمریکا افزوده شد.

در پی این اقدام، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان همان روز با ارسال نامه‌ای خطاب به حسن روحانی رئیس شورای عالی امنیت ملی، بر اساس «قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» مصوب مجلس شورای اسلامی، پیشنهاد کرد شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا موسوم به «سنتکام» را در فهرست گروه‌های تروریستی از نظر جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.

بر همین اساس، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران  در بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید اقدام غیرقانونی و خطرناک رژیم ایالات متحده آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» در اقدام متقابل در برابر اقدام غیرقانونی و نابخردانه آمریکا اعلام کرد که «رژیم ایالات متحده آمریکا را «دولت حامی تروریسم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: