کد خبر: ۳۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
شهردار منطقه ۲ جزئیات طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه‌ای را تشریح کرد.

به گزارش آوای نشاط، رسول کشت پور، با اعلام خبر اجرای طرح هوشمند سازی پارک حاشیه‌ای با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در سه فاز، ۱۵ هزار ظرفیت پارک حاشیه‌ای در منطقه ۲ به صورت هوشمند و با استفاده از اپلیکیشن جدید کنترل می‌شود، گفت: از ابتدای سال گذشته مطالعات پیرامون پارک حاشیه‌ای در سطح منطقه ۲ انجام شد و از آنجایی که معاونت حمل و نقل ترافیک معتقد بود که نباید مناطق به صورت جزیره‌ای فعالیت کنند، قرار شد همه مناطق تحت یک اپلیکیشن نسبت به هوشمندسازی پارک حاشیه‌ای‌شان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه منطقه ۲ به عنوان منطقه نمونه برای اجرای پایلوت طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند انتخاب شد، گفت: مزایده برای انتخاب پیمانکار برگزار شد و امیدواریم تا آخر فروردین ماه بتوانیم نسبت به کنترل هوشمند پارک حاشیه‌ای اقدام کنیم.

کشت پور با بیان اینکه ۱۵ هزار پارک حاشیه‌ای در ۹۰ معبر شناسایی شده که در سه فاز و تا تیر ماه نسبت به کنترل هوشمند آنها اقدام می‌کنیم، گفت: در فاز اول محور خیابان کوهستان، خیابان سرو، بلوار فرهنگ، بلوار قیصر امین پور، بلوار دریا، بلوار دادمان، خیابان خوردین، ستارخان و … تحت پوشش کنترل هوشمند پارک حاشیه‌ای قرار خواهند گرفت.

شهردار منطقه ۲ با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم تا پایان فروردین ماه نسبت به اجرای طرح هوشمندسازی پارک حاشیه‌ای در منطقه ۲ اقدام کنیم، اظهار کرد: در سه فاز تا اول تیر ماه ۱۵ هزار پارک حاشیه‌ای منطقه ۲ هوشمند می‌شود که بر اساس آن پارک نیم ساعت اول برای شهروندان رایگان خواهد بود به عنوان مثال اگر به مدت ۲ ساعت خودروشان را در کنار خیابان پارک کنند، باید هزینه ۱.۵ ساعت پارک را پرداخت کنند.

وی گفت: با اجرای این طرح سعی داریم نسبت به تشویق مردم به انجام سفرهای کوتاه مدت با وسایل شخصی‌شان اقدام کنیم و نباید اینگونه باشد که یک فرد صبح تا شب خودرو شخصی‌اش را در خیابان و یا جلوی مغازه‌اش پارک کند و مابقی شهروندان برای انجام سفرهای کوتاه مدت خود خیابان‌ها را برای پیدا کردن جای پارک بگردند.

کشت پور در مورد وضعیت ساکنین و کسبه‌ای که دارای دو خودرو هستند نیز عنوان کرد: اگر این افراد خودروهایشان را در کنار خیابان پارک می‌کنند باید هزینه آن را نیز بپردازند و در این طرح سعی کردیم همزمان با هوشمندسازی شریان‌های درجه ۱ و شریان درجه ۲ ، معابر جمع‌کننده را نیز پوشش دهیم و اینگونه نخواهد بود که شهروندان برای فرار از پرداخت هزینه پارک حاشیه‌ای به کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف بروند و آنجاها را شلوغ کنند.

وی با بیان اینکه در اوایل اجرای هر طرح ممکن است نارضایتی‌هایی ایجاد شود و نقاط قوت و ضعف در طرح پایلوت شناسایی می‌شود گفت: البته در سال ۹۳ در مناطق مرکزی شهر با نصب پارکومتر نسبت به مدیریت پارک حاشیه‌ای اقدام کردیم و با اتکاء به آن تجربیات، طرح جدید را اجرایی می‌کنیم.

شهردار منطقه 2 با بیان اینکه با اجرای این طرح دیگر شاهد این نخواهیم بود که در خیابان‌ها پارک دوبل صورت بگیرد ادامه داد: حمل و نقل عمومی یعنی تاکسی و اتوبوس در سطح منطقه ۲ وجود دارد و شهروندان می توانند به جای استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی از اتوبوس و تاکسی استفاده کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: