کد خبر: ۳۱۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
ماجدی
رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال گفت: طبق اعلام قبلی کنفدراسیون فوتبال آسیا سرمربیان تیم‌ها در لیگ قهرمانان آسیا باید مدرک حرفه‌ای مربیگری داشته باشند.

به گزارش آوای نشاط، میرشاد ماجدی، در مورد اطلاعیه سازمان لیگ مبنی بر اینکهسرمربیان باید دارای مدرک حرفه‌ای مربیگری  (Professional Coaching Diploma)  داشته باشند گفت: یکی از الزاماتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده این است که لیگ قهرمانان آسیا از فصل ۲۰۲۰ سرمربیان باید مدرک حرفه‌ای داشته باشند. سازمان لیگ فوتبال هم در همین راستا چنین مطلبی را بیان کرده است. 

وی افزود: یک کلاس حرفه‌ای از قبل مانده که ۱۸ تا ۲۰ خرداد امسال در ایران برگزار می‌کنیم و در حال حاضر در حال رایزنی برای جذب مدرس این کلاس هستیم. کلاس‌های حرفه‌ای ۵ مرحله‌ای است که یکی از کلاس‌های ما دو مرحله‌اش را برگزار کرده‌ایم و ۳ مرحله دیگر آن باقیمانده است.در کلاسی که بعد از تعطیلات مسابقات لیگ برگزار می‌کنیم مربیانی مثل دایی، کمالوند، مجتبی حسینی، منصوریان و... شرکت خواهند کرد تا مدرک حرفه‌ای خود را دریافت کنند.

ماجدی در مورد اینکه قلعه‌نویی مدرک حرفه‌ای دارد یا نه گفت: بله قلعه‌نویی از اولین مربیانی بود که مدرک حرفه‌ای خود را دریافت کرده است.

رئیس کمیته آموزش در مورد مدرک مربیان خارجی مثل برانکو و شفر و لینکز اظهار داشت: این مربیان مدارک حرفه‌ای دارند. تمامی مربیان خارجی که برای کار به ایران می‌آیند و ما مدارکشان را تایید کرده‌ایم مدرک حرفه‌ای دارند. 

وی با اشاره به برگزاری یک کنوانسیون در مالزی گفت: قرار است از ۲۵ تا ۳۰ خرداد برای شرکت در این کلاس راهی مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا شوم. در حال حاضر و طبق اعلام قبلی قرار است مربیان در لیگ قهرمانان آسیا از فصل ۲۰۲۰ مدرک حرفه‌ای داشته باشند مگر اینکه در این دوره جدید تغییراتی در این مساله ایجاد شود. در این دوره  آخرین مسایل در مورد مدارک مربیان در لیگ قهرمانان آسیا بیان خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: